"Biniorgulldivers": un projecte socioeducatiu que capacita d'estratègies per a combatre el bullying LGTBIfòbic a la comunitat educativa del CEIP Robines

Show simple item record

dc.contributor Escoda Trobat, Marta
dc.contributor.author Ramis Cerdà, Baltasar
dc.date 2019
dc.date.accessioned 2020-09-14T08:22:50Z
dc.date.issued 2019-06-03
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/153386
dc.description.abstract [cat] El present treball final de màster s’elabora amb el propòsit de dotar a la comunitat educativa del CEIP Robines (Binissalem) de competències per tal de detectar, prevenir i actuar davant situacions de bullying LGTBIfòbic. La proposta es tradueix en l’elaboració d’un projecte de capacitació engegat pel professional tècnic de serveis a la comunitat (PTSC) i s’emmarca dintre de l’àmbit 3 “programes de prevenció, gestió de conflictes, orientació sexual i identitat de gènere o mesures d’igualtat” d’un EOEP. La diversitat sexual i de gènere s’ha d’incloure a l’etapa d’educació primària per tal de prevenir possibles conseqüències greus a l’edat adulta i el suport social permet que no es produeixi una interiorització de l’estigma de l’alumne afectat o el contagi de l’estigma del grup d’iguals. No obstant això, la recent normativa que ha sorgit a les Illes Balears en aquest àmbit d’intervenció és relativament recent i molts professionals no saben com afrontar aquest tipus específic de problemàtiques. Es realitzen tallers dirigits al claustre de professorat i altres professionals de la comunitat del CEIP Robines a partir de la creació d’un protocol amb mesures específiques contra l’assetjament escolar LGTBIfòbic. A més, es fan sessions destinades als alumnes de sisè de primària a través del joc i l’ús de recursos pedagògics audivisuals per tal de rompre els estereotips de gènere i de normativitat sexual. El projecte culmina amb taller de teatre fòrum destinat als alumnes i a les seves famílies on, a través de les arts escèniques, es creen estratègies creatives davant situacions d’assetjament escolar LGTBIfòbic. El treball permet explorar les potencialitats i limitacions del PTSC en aquest tipus d’iniciatives, la possibilitat de mobilitzar recursos a la comunitat i treballar des d’una visió sistèmica aquesta matèria. Així mateix, existeix la possibilitat d’estendre la implementació d’aquest projecte pilot a altres centres de primària de les Illes Balears. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.subject 30 - Teories i metodologia en les ciències socials. Sociografia. Estudis de gènere ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Comunitat educativa ca
dc.subject.other EOEP ca
dc.subject.other Identitat de gènere ca
dc.subject.other Diversitat sexual ca
dc.subject.other Assetjament escolar LGTBIfòbic ca
dc.title "Biniorgulldivers": un projecte socioeducatiu que capacita d'estratègies per a combatre el bullying LGTBIfòbic a la comunitat educativa del CEIP Robines ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.date.updated 2019-11-29T10:10:28Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics