dc.contributor |
Escoda Trobat, Marta
|
|
dc.contributor.author |
Ramis Cerdà, Baltasar
|
|
dc.date |
2019 |
|
dc.date.accessioned |
2020-09-14T08:22:50Z |
|
dc.date.issued |
2019-06-03 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/153386 |
|
dc.description.abstract |
[cat] El present treball final de màster s’elabora amb el propòsit de dotar a la
comunitat educativa del CEIP Robines (Binissalem) de competències per tal de
detectar, prevenir i actuar davant situacions de bullying LGTBIfòbic. La
proposta es tradueix en l’elaboració d’un projecte de capacitació engegat pel
professional tècnic de serveis a la comunitat (PTSC) i s’emmarca dintre de
l’àmbit 3 “programes de prevenció, gestió de conflictes, orientació sexual i
identitat de gènere o mesures d’igualtat” d’un EOEP.
La diversitat sexual i de gènere s’ha d’incloure a l’etapa d’educació
primària per tal de prevenir possibles conseqüències greus a l’edat adulta i el
suport social permet que no es produeixi una interiorització de l’estigma de
l’alumne afectat o el contagi de l’estigma del grup d’iguals. No obstant això, la
recent normativa que ha sorgit a les Illes Balears en aquest àmbit d’intervenció
és relativament recent i molts professionals no saben com afrontar aquest tipus
específic de problemàtiques.
Es realitzen tallers dirigits al claustre de professorat i altres professionals
de la comunitat del CEIP Robines a partir de la creació d’un protocol amb
mesures específiques contra l’assetjament escolar LGTBIfòbic. A més, es fan
sessions destinades als alumnes de sisè de primària a través del joc i l’ús de
recursos pedagògics audivisuals per tal de rompre els estereotips de gènere i
de normativitat sexual. El projecte culmina amb taller de teatre fòrum destinat
als alumnes i a les seves famílies on, a través de les arts escèniques, es creen
estratègies creatives davant situacions d’assetjament escolar LGTBIfòbic.
El treball permet explorar les potencialitats i limitacions del PTSC en aquest
tipus d’iniciatives, la possibilitat de mobilitzar recursos a la comunitat i treballar
des d’una visió sistèmica aquesta matèria. Així mateix, existeix la possibilitat
d’estendre la implementació d’aquest projecte pilot a altres centres de primària
de les Illes Balears. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.subject |
30 - Teories i metodologia en les ciències socials. Sociografia. Estudis de gènere |
ca |
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |
dc.subject.other |
Comunitat educativa |
ca |
dc.subject.other |
EOEP |
ca |
dc.subject.other |
Identitat de gènere |
ca |
dc.subject.other |
Diversitat sexual |
ca |
dc.subject.other |
Assetjament escolar LGTBIfòbic |
ca |
dc.title |
"Biniorgulldivers": un projecte socioeducatiu que capacita d'estratègies per a combatre el bullying LGTBIfòbic a la comunitat educativa del CEIP Robines |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.date.updated |
2019-11-29T10:10:28Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2050-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
|