[cat] En el món de l’educació, un dels grans dilemes que encaren els professors és
com incentivar l'interès dels alumnes per una assignatura. Al llarg del temps,
s’ha enginyat diversos mètodes per poder millorar la motivació en l’alumnat. Un
d’aquests mètodes és la Gamificació, el qual adapta la mateixa lògica i
mecànica dels jocs tradicionals a l'àmbit educatiu. En aquest sentit, s’ha volgut
emprar una nova tendència: els Escape Rooms, que són majoritàriament
cambres tancades on els jugadors han de superar una sèrie de proves per
poder sortir dins un temps determinat. El fet de posar-la en pràctica en les
nostres classes pot servir d'estímul als nostres alumnes
[eng] In the education world, one of the biggest issues that teachers face is how to
increase the student’s interest in one subject. Over the years, several methods
have been invented in order to improve the student’s motivation. Gamification is
one of them. This adapts the logic and workings of traditional games to an
educational environment. In this sense, a new tendency is being used: Escape
Rooms, which are mostly closed rooms where gamers have to overcome a set
of tests to get out in a particular time. Putting this into practice in our class can
be useful as encouragement for our pupils.