[cat] A continuació es presenta un treball acadèmic que, a més de tenir com a
pretensió que els centres facin camí i s’embarquin en l’experiència de cercar la
coeducació, té com a objectiu convidar a pensar i reflexionar, a qüestionar-se allò
que fem quan estem davant de l’alumnat, d’introduir a la nostra pràctica (i,
especialment, a les nostres reflexions sobre aquesta) la tan controvertida
perspectiva de gènere.
A partir de l’estudi teòric, de l’ús interrogatiu de la filosofia i la crítica educativa per
qüestionar la realitat, s’ha construït un cos de coneixement centrat en la
perspectiva de gènere i en el desenvolupament històric i teòric de la coeducació.
Això ens portarà a qüestionar-nos: què és coeducació?
Una vegada portat a terme aquest exercici hermenèutic, d’interpretació de textos,
el present treball també tractarà de conèixer la situació actual de la coeducació al
nostre territori, d’aproximar-se a normatives, investigacions i pràctiques. Així
veurem que parlem d’un tema en auge, tractat des de diferents esferes, i ens
qüestionarem si s’està afrontant el problema de manera correcta.
Aquestes aproximacions són les que ens portaran a definir la nostra proposta,
l’elaboració de la nostra guia, però, abans, per tenir una mirada més realista, ens
centrarem en la situació coeducativa dels centres, dels i les “Agents de
Coeducació”.
Finalment es presenta una guia amb propostes per introduir la perspectiva de
gènere als centres i aproximar-los a la coeducació. Parlem d’una guia
multidimensional amb propostes organitzatives, curriculars, didàctiques i, fins i tot,
de caràcter més personal.