De camí a la Coeducació. Guía per a introduir la perspectiva de gènere a l'Educació Secundària

Show simple item record

dc.contributor Tur Ferrer, Gemma
dc.contributor.author López Herbert, Luis Antonio
dc.date 2019
dc.date.accessioned 2020-09-14T12:12:24Z
dc.date.issued 2019-06-01
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/153392
dc.description.abstract [cat] A continuació es presenta un treball acadèmic que, a més de tenir com a pretensió que els centres facin camí i s’embarquin en l’experiència de cercar la coeducació, té com a objectiu convidar a pensar i reflexionar, a qüestionar-se allò que fem quan estem davant de l’alumnat, d’introduir a la nostra pràctica (i, especialment, a les nostres reflexions sobre aquesta) la tan controvertida perspectiva de gènere. A partir de l’estudi teòric, de l’ús interrogatiu de la filosofia i la crítica educativa per qüestionar la realitat, s’ha construït un cos de coneixement centrat en la perspectiva de gènere i en el desenvolupament històric i teòric de la coeducació. Això ens portarà a qüestionar-nos: què és coeducació? Una vegada portat a terme aquest exercici hermenèutic, d’interpretació de textos, el present treball també tractarà de conèixer la situació actual de la coeducació al nostre territori, d’aproximar-se a normatives, investigacions i pràctiques. Així veurem que parlem d’un tema en auge, tractat des de diferents esferes, i ens qüestionarem si s’està afrontant el problema de manera correcta. Aquestes aproximacions són les que ens portaran a definir la nostra proposta, l’elaboració de la nostra guia, però, abans, per tenir una mirada més realista, ens centrarem en la situació coeducativa dels centres, dels i les “Agents de Coeducació”. Finalment es presenta una guia amb propostes per introduir la perspectiva de gènere als centres i aproximar-los a la coeducació. Parlem d’una guia multidimensional amb propostes organitzatives, curriculars, didàctiques i, fins i tot, de caràcter més personal. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.subject 30 - Teories i metodologia en les ciències socials. Sociografia. Estudis de gènere ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Secundària ca
dc.subject.other Guia ca
dc.subject.other Igualtat ca
dc.subject.other Perspectiva de gènere ca
dc.subject.other Coeducació ca
dc.title De camí a la Coeducació. Guía per a introduir la perspectiva de gènere a l'Educació Secundària ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.date.updated 2019-11-29T10:10:32Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics