[cat] Els resultats acadèmics i els processos d’aprenentatge es poden veure afectats
per moltes variables de diferent àmbit. Les pràctiques restauratives en general i
els cercles de diàleg en particular, poden resultar una potent eina per fomentar
la cohesió social en els grups, prevenir conflictes i comportaments inadequats,
la millora de les relacions interpersonals, les emocions i per tant, també de
l’aprenentatge dels continguts curriculars. Si bé els inicis de les pràctiques
restauratives es circumscriuen a l'àrea de la justícia, a poc a poc es van anar
adaptant a altres àmbits, com el cas del món educatiu. L’objectiu d’aquest TFM
és avaluar si la implementació dels cercles de diàleg a les aules d’educació
plàstica milloren l’aprenentatge d’un grup mitjançant la millora de la seva
convivència. Per tal d’avaluar-ho, s’ha estructurat la proposta mitjançant un
cicle complet d’investigació basada en disseny. Això permetrà que, una vegada
realitzat el primer cercle, s’analitzin les dades obtingudes i per tal d’establir les
millores per a la proposta didàctica en funció dels resultats i optimitzar així el
procés per aconseguir els objectius.