El valor pedagògic del diàleg: una proposta didàctica per a millorar l'aprenentatge i la convivència a l'aula d’educació plàstica mitjançant investigació basada en disseny

Show simple item record

dc.contributor Llorca Roda, Ricard
dc.contributor.author Ribas Liern, Ester
dc.date 2019
dc.date.accessioned 2020-09-15T08:26:58Z
dc.date.issued 2019-06-02
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/153407
dc.description.abstract [cat] Els resultats acadèmics i els processos d’aprenentatge es poden veure afectats per moltes variables de diferent àmbit. Les pràctiques restauratives en general i els cercles de diàleg en particular, poden resultar una potent eina per fomentar la cohesió social en els grups, prevenir conflictes i comportaments inadequats, la millora de les relacions interpersonals, les emocions i per tant, també de l’aprenentatge dels continguts curriculars. Si bé els inicis de les pràctiques restauratives es circumscriuen a l'àrea de la justícia, a poc a poc es van anar adaptant a altres àmbits, com el cas del món educatiu. L’objectiu d’aquest TFM és avaluar si la implementació dels cercles de diàleg a les aules d’educació plàstica milloren l’aprenentatge d’un grup mitjançant la millora de la seva convivència. Per tal d’avaluar-ho, s’ha estructurat la proposta mitjançant un cicle complet d’investigació basada en disseny. Això permetrà que, una vegada realitzat el primer cercle, s’analitzin les dades obtingudes i per tal d’establir les millores per a la proposta didàctica en funció dels resultats i optimitzar així el procés per aconseguir els objectius. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 7 - Belles arts ca
dc.subject 74 - Dibuix. Disseny. Arts aplicades i oficis artístics ca
dc.subject.other Investigació basada en disseny ca
dc.subject.other Educació plàstica ca
dc.subject.other Convivència ca
dc.subject.other Proposta didàctica ca
dc.title El valor pedagògic del diàleg: una proposta didàctica per a millorar l'aprenentatge i la convivència a l'aula d’educació plàstica mitjançant investigació basada en disseny ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.date.updated 2019-11-29T10:10:38Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record