[cat] Uns dels principals reptes d'un professor de secundària és mantenir l'interès i
atenció dels alumnes. Des de sempre s'ha dit que una imatge ajuda millor a retenir
informació que les paraules. Que passaria si en lloc d'utilitzar imatges s'utilitzés
entorns virtuals de tres dimensions?
Aquest treball proposa implementar la realitat virtual a les aules de secundària
com a eina d'aprenentatge. La realitat virtual simula entorns 3D que són molt
immersius, ajudant així als alumnes a prestar més atenció. Fins fa poc la realitat
virtual era un luxe que només es podien permetre centres especialitzats, com
acadèmies de vol. Però ara, amb la introducció de Google Cardboard, es pot tenir
un dispositiu de realitat virtual combinant un telèfon intel·ligent i un casc de cartó
de 3 €.
Amb aquesta combinació i aplicacions com Google Expeditions és possible
realitzar excursions virtuals amb els alumnes, aconseguint així el benefici de viatjar
per tot el món sense sortir de l'aula, en un entorn segur i compatible amb alumnes
que tenen necessitats específiques de suport educatiu. Gràcies a la seva
aplicabilitat es podria utilitzar no només a l'assignatura de Tecnologia, sinó a la
majoria del currículum de secundària.