El tractament de la varietat dialectal a les aules: Recursos didàctics a partir del cas de l’eivissenc

Show simple item record

dc.contributor Benet Parente, Ariadna
dc.contributor.author Ripoll Ribas, Mª del Mar
dc.date 2020
dc.date.accessioned 2020-09-15T08:57:05Z
dc.date.available 2020-09-15T08:57:05Z
dc.date.issued 2020-09-15
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/153413
dc.description.abstract [cat] El coneixement, interès i respecte per la varietat dialectal de la llengua catalana és un contingut que apareix al currículum de l’assignatura de Llengua Catalana i Literatura d’Educació Primària (Conselleria d’Educació i Universitat, 2014). Però fins a quin punt és present a les aules? Simplement s'esmenta? O s'aporten mostres reals de les diverses varietats dialectals? Quin és el posicionament de l’escola com a principal institució educativa a l’hora de triar el model estàndard o el de la varietat dialectal per a l’ensenyament? A través d’aquest treball, es pretén conèixer i analitzar quines són les formes de tractament que es donen als dialectes per part dels centres escolars i com influeix el dialecte del propi mestre en tot aquest procés. Un cop coneguda la teoria, s’exposaran una sèrie de recursos metodològics i didàctics a partir del cas del dialecte eivissenc. Es prendran com a base per presentar aquests recursos dos projectes: “Eivissenquisme Il·lustrat” i el projecte “Na Marieta cercaparaules”, engegat per l’escola CEIP Sant Antoni. La finalitat principal del present treball és que aquests recursos puguin resultar útils a mestres a l’hora de proposar activitats per treballar el dialecte tant a nivell d’escola com a nivell d’aula. ca
dc.description.abstract [eng] Knowledge, interest and respect for the dialectal variety of the Catalan language is a content included in the curriculum of the subject “Catalan Language and Literature of Primary Education” (Conselleria d’Educació i Universitat, 2014). But is it really present in the classrooms? Is it only mentioned? Or real samples of the various dialectal varieties are provided? Which is the position of the school as the main educational institution when it comes to choose between the standard model or the dialectal variety as teaching variety? The aim of this essay is to know and analyze the forms of treatment given to dialects by schools and how the teacher’s dialect influences this process. Once the theory is known, methodological and didactic resources will be presented based on the case of the Ibizan dialect. Two projects: “Eivissenquisme Il·lustrat” and the linguistic project “Na Marieta cercaparaules”, launched by the CEIP Sant Antoni, will be used as a basis for presenting these resources. The main purpose of this is to offer these resources to teachers as possible activities to work on the dialect both at school and at classroom level. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 81 - Lingüística i llengües ca
dc.subject.other Varietat dialectal ca
dc.subject.other Escola ca
dc.subject.other Mestre ca
dc.subject.other Estàndard ca
dc.subject.other Recursos didàctics ca
dc.subject.other Dialectal variety ca
dc.subject.other School ca
dc.subject.other Teacher ca
dc.subject.other Standard ca
dc.subject.other Didactic resources ca
dc.title El tractament de la varietat dialectal a les aules: Recursos didàctics a partir del cas de l’eivissenc ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics