dc.contributor |
Benet Parente, Ariadna
|
|
dc.contributor.author |
Ripoll Ribas, Mª del Mar
|
|
dc.date |
2020 |
|
dc.date.accessioned |
2020-09-15T08:57:05Z |
|
dc.date.available |
2020-09-15T08:57:05Z |
|
dc.date.issued |
2020-09-15 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/153413 |
|
dc.description.abstract |
[cat] El coneixement, interès i respecte per la varietat dialectal de la llengua catalana és un
contingut que apareix al currículum de l’assignatura de Llengua Catalana i Literatura
d’Educació Primària (Conselleria d’Educació i Universitat, 2014). Però fins a quin punt és
present a les aules? Simplement s'esmenta? O s'aporten mostres reals de les diverses varietats
dialectals? Quin és el posicionament de l’escola com a principal institució educativa a l’hora
de triar el model estàndard o el de la varietat dialectal per a l’ensenyament? A través d’aquest
treball, es pretén conèixer i analitzar quines són les formes de tractament que es donen als
dialectes per part dels centres escolars i com influeix el dialecte del propi mestre en tot aquest
procés.
Un cop coneguda la teoria, s’exposaran una sèrie de recursos metodològics i didàctics a partir
del cas del dialecte eivissenc. Es prendran com a base per presentar aquests recursos dos
projectes: “Eivissenquisme Il·lustrat” i el projecte “Na Marieta cercaparaules”, engegat per
l’escola CEIP Sant Antoni. La finalitat principal del present treball és que aquests recursos
puguin resultar útils a mestres a l’hora de proposar activitats per treballar el dialecte tant a
nivell d’escola com a nivell d’aula. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] Knowledge, interest and respect for the dialectal variety of the Catalan language is a content
included in the curriculum of the subject “Catalan Language and Literature of Primary
Education” (Conselleria d’Educació i Universitat, 2014). But is it really present in the
classrooms? Is it only mentioned? Or real samples of the various dialectal varieties are
provided? Which is the position of the school as the main educational institution when it
comes to choose between the standard model or the dialectal variety as teaching variety? The
aim of this essay is to know and analyze the forms of treatment given to dialects by schools
and how the teacher’s dialect influences this process.
Once the theory is known, methodological and didactic resources will be presented based on
the case of the Ibizan dialect. Two projects: “Eivissenquisme Il·lustrat” and the linguistic
project “Na Marieta cercaparaules”, launched by the CEIP Sant Antoni, will be used as a
basis for presenting these resources. The main purpose of this is to offer these resources to
teachers as possible activities to work on the dialect both at school and at classroom level. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
81 - Lingüística i llengües |
ca |
dc.subject.other |
Varietat dialectal |
ca |
dc.subject.other |
Escola |
ca |
dc.subject.other |
Mestre |
ca |
dc.subject.other |
Estàndard |
ca |
dc.subject.other |
Recursos didàctics |
ca |
dc.subject.other |
Dialectal variety |
ca |
dc.subject.other |
School |
ca |
dc.subject.other |
Teacher |
ca |
dc.subject.other |
Standard |
ca |
dc.subject.other |
Didactic resources |
ca |
dc.title |
El tractament de la varietat dialectal a les aules: Recursos didàctics a partir del cas de l’eivissenc |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|