Proposta didàctica inclusiva a l'àrea de música per alumnes de 4rt de primària i alumnes amb trastorn de l'espectre autista (TEA)

Show simple item record

dc.contributor Berbel Gomez, Noemy
dc.contributor.author Oliver Salom, Maria Magdalena
dc.date 2020
dc.date.accessioned 2020-09-15T10:49:12Z
dc.date.available 2020-09-15T10:49:12Z
dc.date.issued 2020-09-15
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/153417
dc.description.abstract [cat] El Trastorn de l’Espectre Autista (TEA) és un trastorn que afecta al desenvolupament neuronal. La gent que el pateix, pot tenir una alteració qualitativa de la interacció social i de la comunicació verbal i no verbal. A més, també desenvolupen uns patrons restringits, repetitius i estereotipats. D’aquesta manera, el següent Treball de Fi de Grau està pensat amb la intenció de dissenyar una proposta didàctica inclusiva per alumnes de 4t de primària, on també hi trobem alumnes amb Trastorn de l’Espectre Autista (TEA). S’ha dut a terme una recerca teòrica per conèixer més profundament els infants amb TEA: què és el TEA i quins tipus hi ha. A continuació, seguint amb el marc teòric, s’ha volgut relacionar aquests infants amb TEA amb la música: importància de l’Educació Musical amb alumnes TEA i com millorar la comunicació dels TEA mitjançant la música. I també, s’ha desenvolupat una recerca sobre alguns exemples de propostes didàctiques semblants a aquesta. Finalment, s’ha procedit al disseny de la proposta didàctica on s’han desenvolupat sessions aptes per a tot l’alumnat, és a dir, les activitats estan pensades de manera inclusiva, on els alumnes amb TEA no toquen necessitar adaptacions curriculars, sinó que se’ls adapta el material necessari per poder seguir les classes amb facilitat. ca
dc.description.abstract [eng] The Autism Spectrum Disorder (ASD) is an alteration that affects neuronal development. People suffering from it can have a qualitative disorder of social interaction so as verbal and non-verbal communication. Furthermore, they can develop restricted, repetitive and stereotyped patterns. In this way, the following Final Project aim to design an inclusive didactic proposal for 4 th grade students, also welcoming students with this disorder. A theoretical research was carried to find how deeply that children with ASD where they take account the next aspects: what is ASD and which kinds are there. Then following with the theoretical framework, it has aimed to associate these kids with ASD and music: The importance of music education with ASD students and how to improve ASD communication through music. At last, another research was looking for examples of didactic proposals similars to that one. At last, the didactic proposal has been designed where sessions suitable for all students have been developed, that is to say, the activities are thought in an inclusive way, where ASD students do not need curricular adaptations, but they are provided with the required material to be able to attend classes easily. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 376 - Educació especial ca
dc.subject.other Inclusió ca
dc.subject.other Educació Musical ca
dc.subject.other TEA ca
dc.subject.other Educació Primària ca
dc.subject.other Inclusion ca
dc.subject.other Musical Education ca
dc.subject.other ASD ca
dc.subject.other Primary Education ca
dc.title Proposta didàctica inclusiva a l'àrea de música per alumnes de 4rt de primària i alumnes amb trastorn de l'espectre autista (TEA) ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics