Proposta didàctica multidisciplinària amb enfocament STEAM centrada en la Biologia i Geologia en alumnes de 3r d'ESO

Show simple item record

dc.contributor Vergés Aguiló, Agustín
dc.contributor.author Sastre Martínez, Aina Marina
dc.date 2019
dc.date.accessioned 2020-09-17T09:18:05Z
dc.date.available 2020-09-17T09:18:05Z
dc.date.issued 2019-06-04
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/153440
dc.description.abstract [cat] L’aprenentatge és l’objectiu primordial de l’ensenyament escolar. Venim d’un model d’ensenyament tradicional on l’alumnat era un ens que només havia de memoritzar i on les matèries s’organitzaven de forma separada. El docent exposava la seva saviesa i els alumnes l’havien de fer seva. Actualment, aquest model ha sofert un canvi palpable ja a les aules, on els estudiants són els promotors del seu coneixement i els professors són més que una figura plena de sabers, són els guies d’aprenentatge. El món de la ciència cada vegada té més rellevància a nivell social i les empreses demanen més professionals que sàpiguen fer alguna cosa més que recitar paraules apreses de memòria. Necessiten persones que tinguin capacitat de resolució de problemes, que puguin aprendre d’altres camps, que relacionin conceptes i procediments, capaces de fer feina cooperativa, entre d’altres. D’aquesta necessitat de canvi neix el concepte STEM, acrònim anglès el qual inclou les ciències, tecnologia, enginyeria, i matemàtiques i presenta una infinitat de fórmules per a motivar als alumnes i aconseguir l’aprenentatge amb una perspectiva integradora i fent èmfasi a les aplicacions en el món real. L’article 28 del decret 34/2015 de 15 de maig pel qual s’estableix el currículum de l’educació secundària obligatòria a les Illes Balears diu que “per fomentar la innovació i promoure l’autonomia dels centres, la concreció curricular es pot dur a terme mitjançant projectes específics adreçats a millorar l’èxit escolar que assegurin als alumnes l’adquisició de les competències i els objectius del currículum”. La proposta didàctica que presentaré, se centra en el Bloc 4: Les persones i la salut de la matèria Biologia i la Geologia com eix vertebral i pretén ser d’utilitat a les aules amb l’objectiu de crear aprenentatge significatiu i transformar als alumnes en persones adultes més competents. Em decantaré per l’Aprenentatge Basat en Projectes i Problemes (ABP) com a metodologies d’aprenentatge. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 55 - Geologia. Meteorologia ca
dc.subject 57 - Biologia ca
dc.subject.other ABP ca
dc.subject.other Biologia i Geologia ca
dc.subject.other Salut ca
dc.subject.other STEAM ca
dc.title Proposta didàctica multidisciplinària amb enfocament STEAM centrada en la Biologia i Geologia en alumnes de 3r d'ESO ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.date.updated 2019-11-29T10:10:48Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record