[cat] Per tal que en l’àmbit educatiu es produeixi un ensenyament-aprenentatge de
qualitat és imprescindible que tots els professionals de l’educació desenvolupin
la seva tasca amb la màxima motivació i interès possibles, sobre tot els
alumnes. Així doncs, es presenta un treball que té com a objectiu despertar
l’interès i la motivació de l’alumnat per les matemàtiques emprant problemes o
sessions de lògica-deductiva com a fil conductor.
Farem feina en grups homogenis formats per alumnes heterogenis, de tal
manera que els alumnes amb facilitats d’aprenentatge ajudin als alumnes amb
dificultats. Per tant els alumnes adquiriran habilitats i competències que no
adquiririen amb el mètode tradicional d’ensenyança. El tema d’aquest treball és
la lògica, contingut que no és prou present de manera explícita a cap
currículum de secundària de les Illes Balears, tot i la importància que té en
qualsevol àmbit professional i personal de la vida, a més és molt adient per
emprar la metodologia de l’aprenentatge cooperatiu.
No és l’esperit del treball obtenir demostracions excessivament formals i
rigoroses dels problemes que es presenten, sinó motivar als alumnes a: llegir
detingudament els enunciats, aprendre a fer deduccions, aprendre a analitzar
diferents possibilitats, extreure conclusions i comunicar i escoltar els
raonaments de tot el grup.