dc.contributor |
Rosselló Ramon, Maria Rosa
|
|
dc.contributor.author |
Rosselló Rosselló, Guillem
|
|
dc.date |
2019 |
|
dc.date.accessioned |
2020-09-23T10:14:21Z |
|
dc.date.issued |
2019-06-04 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/153496 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Moltes relacions matemàtiques s’ensenyen com un dogma que s’ha de creure,
sense donar oportunitat a l’alumnat a descobrir-les o a investigar perquè són així;
per aquest motiu sovint resulten massa formals i estranyes a l’alumnat.
El fet que aquestes relacions no s’ensenyin d’una altra forma a vegades és degut
a que les eines matemàtiques requerides per poder demostrar-les amb rigor són
massa avançades per a l’alumnat a qui s’ensenya. Una manera de superar
aquest problema és buscar formes alternatives, segurament menys rigoroses
però més pràctiques i intuïtives d’ensenyar aquests continguts.
Aquest treball fi de màster proposa abordar aquest problema des de dos angles
diferents: mitjançant un projecte en què l’alumnat, primer descobrirà com
comprovar relacions emprant el mètode científic, i segon, exercirà de docent per
a un altre grup d’alumnes, explicant el tema que han treballat. Per una banda, el
mètode científic permet descobrir i mostrar les relacions matemàtiques
mitjançant l’experimentació i donant un paper actiu als alumnes. Per altra banda,
el fet d’haver d’explicar el tema fa que els alumnes presentin un major interès i
una major comprensió i a més, s’aconsegueix rebaixar el nivell de formalitat ja
que els alumnes s’ho expliquen entre ells.
La proposta didàctica d’aquest treball llavors, és un treball per projectes,
anomenat “Som investigadors” enfocat a 3r d’ESO. En aquest projecte els
alumnes adopten el rol d’investigadors i descobreixen els volums de cossos
geomètrics emprant eines experimentals i aplicant el mètode científic. Com a
investigadors, un cop tenen els resultats, els comparteixen primer amb les
experts, els altres alumnes de la seva classe. Finalment, divulguen el seu saber
ensenyant a un altre grup de 3r d’ESO els seus resultats sobre els volums dels
cossos geomètrics. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament |
ca |
dc.subject |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |
dc.subject |
51 - Matemàtiques |
ca |
dc.subject |
514 - Geometria |
ca |
dc.subject.other |
Matemàtica realista |
ca |
dc.subject.other |
Innovació |
ca |
dc.subject.other |
Aprenentatge entre iguals |
ca |
dc.subject.other |
Mètode científic |
ca |
dc.subject.other |
Treball per projectes |
ca |
dc.title |
Investigar el volum dels cossos geomètrics. Co-construcció de l’aprenentatge a matemàtiques a través d’una proposta de treball per projectes a tercer d'ESO |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.date.updated |
2019-11-29T10:12:34Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2050-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
|