Investigar el volum dels cossos geomètrics. Co-construcció de l’aprenentatge a matemàtiques a través d’una proposta de treball per projectes a tercer d'ESO

Show simple item record

dc.contributor Rosselló Ramon, Maria Rosa
dc.contributor.author Rosselló Rosselló, Guillem
dc.date 2019
dc.date.accessioned 2020-09-23T10:14:21Z
dc.date.issued 2019-06-04
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/153496
dc.description.abstract [cat] Moltes relacions matemàtiques s’ensenyen com un dogma que s’ha de creure, sense donar oportunitat a l’alumnat a descobrir-les o a investigar perquè són així; per aquest motiu sovint resulten massa formals i estranyes a l’alumnat. El fet que aquestes relacions no s’ensenyin d’una altra forma a vegades és degut a que les eines matemàtiques requerides per poder demostrar-les amb rigor són massa avançades per a l’alumnat a qui s’ensenya. Una manera de superar aquest problema és buscar formes alternatives, segurament menys rigoroses però més pràctiques i intuïtives d’ensenyar aquests continguts. Aquest treball fi de màster proposa abordar aquest problema des de dos angles diferents: mitjançant un projecte en què l’alumnat, primer descobrirà com comprovar relacions emprant el mètode científic, i segon, exercirà de docent per a un altre grup d’alumnes, explicant el tema que han treballat. Per una banda, el mètode científic permet descobrir i mostrar les relacions matemàtiques mitjançant l’experimentació i donant un paper actiu als alumnes. Per altra banda, el fet d’haver d’explicar el tema fa que els alumnes presentin un major interès i una major comprensió i a més, s’aconsegueix rebaixar el nivell de formalitat ja que els alumnes s’ho expliquen entre ells. La proposta didàctica d’aquest treball llavors, és un treball per projectes, anomenat “Som investigadors” enfocat a 3r d’ESO. En aquest projecte els alumnes adopten el rol d’investigadors i descobreixen els volums de cossos geomètrics emprant eines experimentals i aplicant el mètode científic. Com a investigadors, un cop tenen els resultats, els comparteixen primer amb les experts, els altres alumnes de la seva classe. Finalment, divulguen el seu saber ensenyant a un altre grup de 3r d’ESO els seus resultats sobre els volums dels cossos geomètrics. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 51 - Matemàtiques ca
dc.subject 514 - Geometria ca
dc.subject.other Matemàtica realista ca
dc.subject.other Innovació ca
dc.subject.other Aprenentatge entre iguals ca
dc.subject.other Mètode científic ca
dc.subject.other Treball per projectes ca
dc.title Investigar el volum dels cossos geomètrics. Co-construcció de l’aprenentatge a matemàtiques a través d’una proposta de treball per projectes a tercer d'ESO ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.date.updated 2019-11-29T10:12:34Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics