[cat] L'objectiu d'aquest treball és donar visibilitat als llibres de lectura als
centres de secundària, degut a que avui dia no presenten la rellevància o
transcendència que haurien de tenir en el procés d'aprenentatge i formació d'un
alumne. Mitjançant exemples pràctics i reflexions d'investigadors i historiadors,
mostram que queda un camí molt llarg per recórrer fins a aconseguir que un
llibre sigui alguna cosa més que una simple lectura d'un text. Gràcies a aquesta
proposta es pretén que el llibre de lectura arribi a convertir-se en un element
d’ajuda per conèixer el significat real d'una obra que ens permeti tenir una visió
molt més ampla d'una època des del seu punt de vista cultural o social. Tot això
ho podem dur a terme a través d’un treball interdisciplinari, lligant diferents
matèries.
[eng] The objective of this work is to give visibility to reading books in secondary
schools, because they do not present the relevance or transcendence that they
would have in the process of learning and development of a student. Through
practical examples and reflections from researchers and historians, we show
that there is a long way to achieve a book more than just reading a text. Thanks
to this proposal, the reading book is intended to become an element of help to
know the real meaning of a work that allows us to have a much broader vision
of a period from its point of view cultural or social. All this can be done through
interdisciplinary work, linking different subjects.