Online Reputation

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dc.contributor Serra Cantallops, Antoni
dc.contributor.author Barceló Capellá, Estefanía
dc.date 2020
dc.date.accessioned 2020-11-10T14:12:58Z
dc.date.available 2020-11-10T14:12:58Z
dc.date.issued 2020-11-10
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/154213
dc.description.abstract [eng] The emergence of the Internet and Web 2.0 has brought about a turning point in the way we communicate and share information. With the rise of social networks and numerous other tools that are now available to everyone, companies have been forced to adapt to this phenomenon, and thus manage one of their most important intangible assets, online reputation. In this paper, we will try to explain what online reputation is, its management and control, which must be a persistent, tenacious and adapted to the different changes we face daily in the versatile world of technology. Special emphasis will also be placed on the famous online reputation crises, as well as their dangers and what are some plans to deal with them. ca
dc.description.abstract [spa] La llegada de Internet y la Web 2.0 ha provocado un antes y un después en la forma en la que nos comunicamos y compartimos información. Con el auge de las redes sociales y otras numerosas herramientas que se encuentran actualmente al alcance de todos, las empresas se han visto obligadas a adaptarse a este fenómeno, y gestionar así uno de sus activos intangibles mas importantes, la reputación online. En este trabajo, voy a intentar explicar en que consiste la reputación online, su gestión y control, lo cual debe ser un seguimiento persistente, tenaz y adaptado a los diferentes cambios a los que nos enfrentamos diariamente en el versátil mundo de la tecnología. También se hará especial hincapié a las famosas crisis de reputación online, así como sus peligros y cuales son algunos planes para hacerle frente. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso eng ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 33 - Economia ca
dc.subject.other Reputation ca
dc.subject.other EWOM ca
dc.subject.other Social media x ca
dc.title Online Reputation ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


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