L’alumnat d’ètnia gitana a l’aula de primària. Una resposta didàctica a la marginalitat mitjançant l’estudi de la història del poble gitano

Show simple item record

dc.contributor Ginard Feron, David
dc.contributor.author Sastre Valdés, Laurum
dc.date 2020
dc.date.accessioned 2020-11-20T11:40:44Z
dc.date.available 2020-11-20T11:40:44Z
dc.date.issued 2020-11-20
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/154429
dc.description.abstract [cat] El poble gitano va arribar a la Península Ibèrica fa més de cinc segles. Després d’un curt període de pau, en què conviviren amb la resta de la societat en condició de pelegrins, s’inicià tot un seguit de disposicions legals antigitanes que, juntament amb altres factors socioculturals, acabà per reduir tot un grup humà a l'estereotip i a la marginació. Amb el present treball, es pretén fer un recorregut històric del poble gitano des dels seus orígens fins a l’actualitat, tot analitzant quins trets de la seva cultura perduren fins avui. Finalment, com a mestra d’Educació Primària, es farà una valoració de la situació actual de l’alumnat d’ètnia gitana a les Illes Balears per al disseny d’una proposta didàctica que pugui respondre a les seves necessitats educatives. ca
dc.description.abstract [eng] The gypsy people arrived to the Iberian Peninsula more than five centuries ago. After a short period of peace, in which they lived together with the rest of the society as pilgrims, legal measures against them were started. These measures, together with other social and cultural factors, reduced an entire human group to stereotype and marginalization. This work presents the historical journey of the gypsy population, from its origins to the present day, and analyse the lost of some of their cultural features. Finally, as a primary education teacher, an assessment of the current situation of gypsy students from the Balearic Island will be made by designing a teaching proposal that can respond to their education needs. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 36 - Benestar i problemes socials.Treball social. Ajuda social. Vivenda. Assegurances ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Poble gitano ca
dc.subject.other Història ca
dc.subject.other Proposta didàctica ca
dc.subject.other Gipsy people ca
dc.subject.other History ca
dc.subject.other Didactic proposal ca
dc.title L’alumnat d’ètnia gitana a l’aula de primària. Una resposta didàctica a la marginalitat mitjançant l’estudi de la història del poble gitano ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record