[cat] El present treball està focalitzat en la comprensió del dibuix com eina o suport en el desenvolupament de l'infant en etapes d'educació primària. Per aquest motiu es parteix des de la mateixa conceptualització de la paraula dibuix d'acord amb diferents autors. A continuació, s'exposen les teories del desenvolupament del dibuix i les característiques que les defineixen. Posa de manifest l'ús del dibuix per fomentar la creativitat i expressar emocions. Tot seguit, s'ha contextualitzat aquestes qualitats associades al dibuix dins el currículum de les Illes Balears, amb relació a l'àrea d'educació artística. Finalment aporta un conjunt d'activitats, per a la possible posada en pràctica a les aules.
[eng] The present work is focused at the realization of the drawing like tool or support at the development of children at stages of first education. For this reason it start since the definition of drawing. At continuation, it expose the developmental theories of the drawing and the characteristics that define. It tell the use of drawing to foster the creativity and express emotions. It has contextualised these qualities associated at drawing in the curriculum of the Balearic Islands, in relation to the artistic area. Finally it give a set of activities, to put into practice in classrooms.