[cat] Aquest treball va encaminat a fer una intervenció educativa dins l’aula d’Educació Física per implementar l’Aprenentatge Cooperatiu a través de la resolució de problemes. D’aquesta forma es procura atendre la formació integral de l’alumne des d’una perspectiva allunyada de l’individualisme i l’estil competitiu que són característics en aquesta assignatura. Es pretén presentar els avantatges del treball cooperatiu i les estratègies de cooperació i resolució de problemes per estimular l’alumne incidint en la dimensió cognitiva, motora, emocional i social. En una primera part, es fa un recorregut explicatiu del marc teòric que serveix d’estructura sòlida en la qual es fonamentarà el disseny de la proposta didàctica. S’exposarà els concepte d’Aprenentatge Cooperatiu d’una manera més general i s’aprofundirà especialment des de la perspectiva de l’àrea d’Educació Física. Per altra banda també es descriurà el marc de referència dels estils d’ensenyament en Educació Física, així com el models d’Aprenentatge Cooperatiu, especialment aquells útils per emprar en el desenvolupament de la part pràctica. Finalment, es farà una anàlisi de la relació Aprenentatge Cooperatiu i Currículum d’Educació Física a l’Educació Primària. La segona part és pràctica i correspon al disseny d’una proposta d’intervenció didàctica per a sisè de primària que potenciarà el raonament cognitiu i les relacions interpersonals en un context motriu per a solucionar les diferents situacions-problema que seran proposades en forma d’activitats cooperatives.
[eng] This work aimed to an educational intervention in the Physical Education sessions to implement the cooperative learning through problem solving. This way it attempts to the global formation of the student from a perspective far from the individualism and the competitive, commons in this area. It expects to present the advantages of the cooperative work and the cooperation strategies and problem solving to stimulate the pupils through the cognitive, social and emotional skills. In the first part, it explains the theoretical framework that works as a structure that will foment the sketch of the didactic proposal. It will introduce the cooperative learning in a more common way and it will focus on the perspective of the Physical Education. It will also describe the framework of the different manners of teaching in Physical Education and the models of the cooperative learning, especially the ones that we use in the practice. Finally, it will analyses the link between the cooperative learning and the Physical Education in the curriculum in primary. The second part of the practice belongs to intervention for 6th grade that will work on the cognitive thinking and the personal relations to solve the different situations/problems.