dc.contributor |
Tur Ferrer, Gemma
|
|
dc.contributor.author |
Mancebo López, Deborah
|
|
dc.date |
2020 |
|
dc.date.accessioned |
2021-01-21T12:33:59Z |
|
dc.date.available |
2021-01-21T12:33:59Z |
|
dc.date.issued |
2021-01-21 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/154882 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Aquest Treball Final de Grau s'ha desenvolupat en dues premisses principals: el canvi
climàtic i l'escola. Per poder fer aquest treball, primer s’ha elaborat un marc teòric on es
cerquen les bases científiques del canvi climàtic. Les dades principals dels estudis científics
són alarmants: pujada de les temperatures, augment del CO 2 atmosfèric, augment del nivell de
la mar a causa de la fusió dels casquets polars, augment de la vida a les ciutats, problemes de
salut derivats de l’augment de la contaminació i la calor, així com també s’assegura que
l’emergència és real i que hi ha molt poc temps per actuar. A continuació, s’ha fet un estudi
de les pràctiques relacionades amb el canvi climàtic i que s’han realitzat a diferents escoles,
principalment d’Espanya però també d’altres llocs del planeta, i les quals es fonamenten en
activitats rellevants realitzades a aquestes escoles o com a plataformes d’ús virtual. En tercer
lloc, s’exposa una proposta didàctica per poder dur-la a terme a una escola preferentment
inclusiva. Aquesta pràctica es desenvolupa per a un cinquè curs d’educació primària, i
planteja una sèrie d’activitats per a treballar les diverses problemàtiques relacionades amb el
canvi climàtic. Finalment, les conclusions permeten observar que encara queda molt per fer
davant el clima i que els centres educatius són els que han de promoure aquesta lluita que és
per i per a tothom. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] This Final Grade Project has been developed on two main premises: climate change and the
school. To be able to do this work, first a theoretical framework has been elaborated where
the scientific bases of climate change are sought. The main data from scientific studies are
alarming: rising temperatures, increased atmospheric CO 2 , rising sea levels due to the melting
of the polar caps, increased life in cities, health problems resulting from increased pollution and heat, as well as ensuring that the emergency is real and that there is very little time to act.
Next, a study was made of the practices related to climate change that have been carried out in
different schools, mainly in Spain but also in other parts of the planet, and those that are based
on relevant activities carried out in these schools or as platforms for virtual use. Thirdly, a
didactic proposal is presented to be able to carry it out in a school that is preferably inclusive.
This practice is developed for a fifth grade of primary school, and proposes a series of
activities to work on the various problems related to climate change. Finally, the conclusions
allow us to observe that there is still a lot to do in the face of climate and that the educational
centres are the ones that must promote this fight that is for and by all. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |
dc.subject |
502 - Natura. Estudi, conservació i protecció de la natura |
ca |
dc.subject.other |
Canvi climàtic |
ca |
dc.subject.other |
Educació ambiental |
ca |
dc.subject.other |
Sostenibilitat |
ca |
dc.subject.other |
Escola |
ca |
dc.subject.other |
Climate change |
ca |
dc.subject.other |
Environmental education |
ca |
dc.subject.other |
Sustainability |
ca |
dc.subject.other |
School |
ca |
dc.title |
Ens aferrem a les esperances climàtiques que ens queden? |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|