Ens aferrem a les esperances climàtiques que ens queden?

Show simple item record

dc.contributor Tur Ferrer, Gemma
dc.contributor.author Mancebo López, Deborah
dc.date 2020
dc.date.accessioned 2021-01-21T12:33:59Z
dc.date.available 2021-01-21T12:33:59Z
dc.date.issued 2021-01-21
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/154882
dc.description.abstract [cat] Aquest Treball Final de Grau s'ha desenvolupat en dues premisses principals: el canvi climàtic i l'escola. Per poder fer aquest treball, primer s’ha elaborat un marc teòric on es cerquen les bases científiques del canvi climàtic. Les dades principals dels estudis científics són alarmants: pujada de les temperatures, augment del CO 2 atmosfèric, augment del nivell de la mar a causa de la fusió dels casquets polars, augment de la vida a les ciutats, problemes de salut derivats de l’augment de la contaminació i la calor, així com també s’assegura que l’emergència és real i que hi ha molt poc temps per actuar. A continuació, s’ha fet un estudi de les pràctiques relacionades amb el canvi climàtic i que s’han realitzat a diferents escoles, principalment d’Espanya però també d’altres llocs del planeta, i les quals es fonamenten en activitats rellevants realitzades a aquestes escoles o com a plataformes d’ús virtual. En tercer lloc, s’exposa una proposta didàctica per poder dur-la a terme a una escola preferentment inclusiva. Aquesta pràctica es desenvolupa per a un cinquè curs d’educació primària, i planteja una sèrie d’activitats per a treballar les diverses problemàtiques relacionades amb el canvi climàtic. Finalment, les conclusions permeten observar que encara queda molt per fer davant el clima i que els centres educatius són els que han de promoure aquesta lluita que és per i per a tothom. ca
dc.description.abstract [eng] This Final Grade Project has been developed on two main premises: climate change and the school. To be able to do this work, first a theoretical framework has been elaborated where the scientific bases of climate change are sought. The main data from scientific studies are alarming: rising temperatures, increased atmospheric CO 2 , rising sea levels due to the melting of the polar caps, increased life in cities, health problems resulting from increased pollution and heat, as well as ensuring that the emergency is real and that there is very little time to act. Next, a study was made of the practices related to climate change that have been carried out in different schools, mainly in Spain but also in other parts of the planet, and those that are based on relevant activities carried out in these schools or as platforms for virtual use. Thirdly, a didactic proposal is presented to be able to carry it out in a school that is preferably inclusive. This practice is developed for a fifth grade of primary school, and proposes a series of activities to work on the various problems related to climate change. Finally, the conclusions allow us to observe that there is still a lot to do in the face of climate and that the educational centres are the ones that must promote this fight that is for and by all. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 502 - Natura. Estudi, conservació i protecció de la natura ca
dc.subject.other Canvi climàtic ca
dc.subject.other Educació ambiental ca
dc.subject.other Sostenibilitat ca
dc.subject.other Escola ca
dc.subject.other Climate change ca
dc.subject.other Environmental education ca
dc.subject.other Sustainability ca
dc.subject.other School ca
dc.title Ens aferrem a les esperances climàtiques que ens queden? ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics