[cat] Les metodologies cooperatives han patit una gran evolució històrica i han anat guanyant rellevància dins de l’àmbit educatiu. L’aplicació d’aquestes metodologies dins l’aula en l’actualitat fomenta la inclusió de tot l’alumnat, sense fer distincions entre les seves capacitats i ritmes d’aprenentatge. La cooperació i la interacció entre els alumnes facilita la cohesió de grup i promou l’aprenentatge autònom i d’equip.
El present Treball de Fi de Grau pretén analitzar la relació entre les metodologies de Treball Cooperatiu i Grups Interactius amb la inclusió als centres educatius, concretament, del CEIP Joan Capó de Son Gotleu, on s’apliquen aquestes metodologies. A més, queda reflectida l’evolució que pateix un centre educatiu quan realitza un canvi metodològic i els seus posteriors beneficis i inconvenients.
[eng] Cooperative methodologies have suffered great historical evolution and have become increasingly important in the field of education. The application of these methodologies in the classroom today encourages the inclusion of all students without making distinctions between their abilities and learning rhythms. Cooperation and interaction between students facilitates group cohesion and promotes autonomous and team learning. This Final Degree Project aims to analyze the relationship between the methodologies of Cooperative Work and Interactive Groups with the inclusion in schools, specifically, of the CEIP Joan Capó, in Son Gotleu, where these methodologies are applied. In addition, it explains the evolution of an educational center when they apply any methodological change and its subsequent benefits and drawbacks.