[cat] Els actuals sistemes educatius han de donar resposta a l’heterogeneïtat de l’alumnat a totes les etapes escolars, respectant les diferències i atenent les seves necessitats. El present treball de fi de grau vol fer visible la situació en la qual es troben els infants malalties minoritàries. Aquests tenen la dificultat que la seva malaltia afecta un percentatge petit de la població, per la qual cosa s’investiga poc i no sempre es tenen els tractaments necessaris per viure amb les atencions cobertes, especialment en l’àmbit educatiu. Per tal de donar una resposta adequada, s’analitzen les característiques del model educatiu inclusiu que permet donar la benvinguda a qualsevol infant.
[eng] Current education systems must respond to the heterogeneity of students at all school stages, respecting differences and meeting their needs. The present dissertation aims to make visible the situation in which children with minority diseases find themselves. They have the difficulty that their disease affects a small percentage part of the population, so littler research is done it and they do not always have the necessary treatments to live with the care covered, especially in the educational field. In order to provide an appropriate response, the characteristics of the inclusive education model that allows any child to be welcomed are analyzed.