dc.contributor |
Adrover Roig, Daniel
|
|
dc.contributor.author |
Prats Morro, Aina
|
|
dc.date |
2020 |
|
dc.date.accessioned |
2021-02-18T12:58:50Z |
|
dc.date.available |
2021-02-18T12:58:50Z |
|
dc.date.issued |
2021-02-18 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/155174 |
|
dc.description.abstract |
[cat] El present estudi té la finalitat de conèixer la incidència dels pictogrames en els processos de comprensió i expressió, tant oral com escrita. Per a conèixer si els pictogrames poden esdevenir un recurs didàctic a l’aula es presenta una revisió bibliogràfica aprofundida sobre els pictogrames i la seva utilitat en la societat i en l’educació, com a mitjans per a treballar les habilitats expressives i comprensives. Aquesta revisió es complementa amb un estudi quasi-experimental en el que participen un grup d’alumnes de 3r i 4t de primària. Les participants realitzen una sèrie d’activitats de comprensió i expressió amb (grup quasi-experimental) i sense pictogrames (grup control). Per a cadascuna de les tasques es presenten els resultats en taules i gràfiques sense tenir en compte la incidència dels pictogrames i amb la seva incidència, i a més es presenta la comparació entre d’ambdós grups. A partir d’aquests resultats es verifiquen o es refuten les hipòtesis d’aquest estudi. I finalment, amb tota la informació i les dades recollides es detalla la conclusió. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] The present study aims to know the incidence of pictograms in the processes of comprehension and expression, both oral and written. To find out if pictograms can become a didactic resource in the classroom, an in-depth bibliographic review of pictograms and their usefulness in society and in education is presented as a means of working on expressive and comprehensible skills. This review would be complemented by a experimental study in which it participated a group of 3r and 4th grade students. Participants perform a session of comprehension and expression activities with (experimental group) and without (control group). According to each of the tasks, the results are presented in tables and graphs without considering the incidence of pictograms and with their incidence, and in addition the comparison between both groups. From the resulting searches, the hypotheses of this study are verified or refuted. And lastly, with all the information and data collected the conclusion is detailed. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |
dc.title |
Els pictogrames com a recurs didàctic per a millorar l’expressió i la comprensió a l’aula |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|