dc.contributor |
Aguilar Mediavilla, Eva María
|
|
dc.contributor.author |
Seguí Serra, Cristina
|
|
dc.date |
2020 |
|
dc.date.accessioned |
2021-02-18T13:29:31Z |
|
dc.date.available |
2021-02-18T13:29:31Z |
|
dc.date.issued |
2021-02-18 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/155185 |
|
dc.description.abstract |
[cat] La disgrafia és una dificultat molt present dins les escoles de primària. En el treball es donen a
conèixer les característiques de la disgrafia, els tipus més habituals dins les aules, els errors que es
cometen en cada tipus de disgrafia i com s’ha de reeducar aquest trastorn. Aquesta pot estar causada
per múltiples factors, que poden anar des d’un trastorn afectiu, fins a un trastorn de lateralitat, els
quals s’han de conèixer per poder crear la intervenció. Per tant, els docents han de dur a terme una
avaluació inicial a tot l’alumnat per poder detectar quins alumnes presenten una dificultat
d’aprenentatge en l’escriptura. S’ha de realitzar una intervenció on les activitats ajuden a millorar i
corregir la dificultat, eliminant els factors que la causen. Aquesta, es realitza a partir de la inclusió,
fomentant així la igualtat entre ells, oferint unes activitats per tot l’alumnat, les quals han de tenir en
compte les habilitats i capacitats de cada un d’ells. La reeducació de la disgrafia és un procés llarg i
constant amb el qual s’obtenen millores tant en les escriptures dels infants, com en l’autoestima, en
les relacions socials...Amb aquesta intervenció és vol aconseguir identificar les dificultats
d’aprenentatge en les escriptures dels infants, així com corregir-les i millorar-les. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] Dysgraphia is a very common difficulty in elementary schools. In this paper are developed the
characteristics of the dysgraphia, the most common types inside the classrooms, the mistakes that are made in each type and how to reeducate this disorder. It is caused by multiple factors, such as
affective disorders, laterality disorders, and these have to be detected so we can intervene. Therefore,
the teachers have to carry out an initial evaluation to the students so that they can detect any writing
learning difficulty. The intervention has to be carried out where the activities help to improve and
correct the difficulty, getting rid of the causing factors. It is possible through the inclusion of the
student, promoting the equality, offering activities for all students, which have to take into account the
abilities and capacities of each student. Dysgraphia re-education is a long and constant process
where many improvements can be seen, such as better writing skills, better self-steem, better social
relations… With this intervention you want to get to identify the writing learning difficulties of the
children, correct and improve them. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |
dc.subject.other |
Disgrafia |
ca |
dc.subject.other |
Avaluació inicial |
ca |
dc.subject.other |
Reducar |
ca |
dc.subject.other |
Intervenció |
ca |
dc.subject.other |
Inclusió |
ca |
dc.title |
La disgrafia: com millorar l’escriptura |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|