El treball en moviment com a eina d’aprenentatge en nins i nines de cinc anys amb TEL

Show simple item record

dc.contributor Buil Legaz, Lucía
dc.contributor.author Ferrer Zuazaga, Ariadna
dc.date 2020
dc.date.accessioned 2021-02-26T09:12:46Z
dc.date.available 2021-02-26T09:12:46Z
dc.date.issued 2021-02-26
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/155193
dc.description.abstract [cat] El col·lectiu que pateix TEL té la principal dificultat en comprendre i per expressar-se. Per aquest motiu la nostra proposta està centrada en el moviment (cinestèsia) d’on partirem perquè aquests alumnes tinguin una altra via per poder aconseguir un equilibri d’aprenentatge. L'objectiu d'aquest treball és aconseguir la millora de l'atenció sostinguda en els alumnes de cinc anys que acaben de ser diagnosticats com un trastorn específic del llenguatge. Segons els estudis que hem comprovat els infants que pateixen aquest trastorn es caracteritzen per la seva dificultat per comprendre i per expressar-se. Per aquest motiu no relacionem el nostre estudi amb activitats que l'alumne hagi d'escoltar (comprendre) ni parlar (expressar-se). Les tasques que proposem dins aquest estudi són les que es caracteritzen per tenir un caire cinètic, és a dir, cada una de les iniciatives està basada en el moviment, com bé ens explica el Model V.A.K que és la font del nostre estudi. El nen o nena que participi dins la proposta didàctica efectuarà activitats que precisin la seva interacció motora. La hipòtesi que fonamenta aquesta investigació és que si un infant, de cinc anys, prové de l'educació infantil, és a dir, una educació basada en la cinètica, tindrà una major predisposició a les activitats que mantinguin la mateixa metodologia, i per consegüent tindrem una millora més notable en un menor rang de temps. Per dur a terme aquesta proposta ho farem a través de cinc passes, dins aquestes trobem les activitats tant d'avaluació: que ens mostren el punt de partida que tindrem amb cada infant; les activitats d'entrenament: dividides en escalfament, treballem l'atenció i tornada a la calma; com finalment les activitats de comprovació que ens mostraran el nivell que l'alumne hagi millorat amb aquest temps. ca
dc.description.abstract [eng] The group that suffers from SLI has the main difficulty in understanding and expressing itself. For this reason, our proposal is centred on movement (kinesthesia), from which we will start because these students have another way to achieve a balance in their learning. The aim of this work is to achieve the improvement of sustained attention in five-year-old students who have just been diagnosed as having a specific language disorder. According to the studies we have verified, children suffering from this disorder are characterized by their difficulty in understanding and expressing themselves. For this reason, we do not relate our study to activities that the student has to listen to (understand) or speak to (express). The tasks that we propose within this study are those that are characterized to have a kinetic character, that is to say, each one of the initiatives is based on movement, as the V.A.K. Model that is the source of our study explains to us well. The child who participated in the didactic proposal will carry out activities that require his or her motor interaction. The hypothesis underlying this research is that if a child, at the age of five, comes from early childhood education, that is, an education based on kinetics, he or she will have a greater predisposition to activities that maintain the same methodology, and therefore we will have a more notable improvement in a shorter range of time. To carry out this proposal we will do it through five steps, within these we find the activities both of evaluation: that show us the starting point that we will have with each child; the training activities: divided in warm-up, we work the attention and return to the calm; and finally the verification activities that will show us the level that the student has improved with this time. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other TEL ca
dc.subject.other Cinestèsia ca
dc.subject.other Atenció sostinguda ca
dc.subject.other Model V.A.K ca
dc.title El treball en moviment com a eina d’aprenentatge en nins i nines de cinc anys amb TEL ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics