[cat] La utilització a l'aula de jocs orals permetrà que tots els infants estimulin el llenguatge en tots els seus vessants i puguin tenir més confiança per a expressar-se. Els jocs orals també s'han anat convertint en una valuosíssima eina quan es treballa amb alumnes amb necessitats educatives especials. El realment important és demostrar que els jocs lingüístics han de ser vius, originals i divertits. Ha de ser una eina i una recompensa, tant per a l'alumne com per al professor.
No obstant això, no s'ofereix als estudiants d'educació primària aquestes experiències gratificants per al seu desenvolupament en la parla. Per això, l'objectiu d'aquest treball és realitzar una proposta didàctica per a docents, la qual consta de 10 jocs orals i altres dinàmiques que serveixi com a estratègia per al desenvolupament del llenguatge verbal en infants de 6 a 12 anys.
[eng] The use of oral games in the classroom will allow all children to stimulate language in all its aspects and be able to have more confidence to express themselves. Oral games have also become a very valuable tool when working with students with special educational needs. The really important thing is to show that language games have to be lively, original and fun. It should be a tool and a reward for both the student and the teacher.
However, primary school students are not offered these rewarding experiences for their speech development. Therefore, the aim of this work is to make a didactic proposal for teachers, which consists of 10 oral games and other dynamics that serve as a strategy for the development of verbal language in children aged 6 to 12 years.