Fundamentos científicos del proceso creativo del actor: perspectivas de estudio

Show simple item record

dc.contributor.author Fons Sastre, Martín Bienvenido
dc.date 2008
dc.date.accessioned 2021-03-15T08:34:12Z
dc.date.available 2021-03-15T08:34:12Z
dc.date.issued 2021-03-15
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/155299
dc.description.abstract [cat] La present tesi doctoral es centra en els mètodes d’estudi del procés creatiu de l’actor. La investigació plantetja còm podem estudiar aquest fenòmen artístic i quines perspectives científiques han intentat donar resposta a aquest fet. L’objectiu ha estat realitzar un recorregut crític per les diferents línies de coneixement desenvolupades per les disciplines contemporànees associades a les ciències de l’espectacle per donar una nova lectura sobre aquest procés creatiu. Per això, hem delimitat tres perspectives d’analisi: 1) l’actor com a fenòmen de significació i comunicació; 2) l’actor como a fenòmen sociocultural; i 3) l’actor com a fenòmen psicofísic. La primera vessant comprèn els estudis semiòtics; la segona els estudis socio-antropològics i la tercera els estudis psicològics, biològics i l’àmbit de les neurociències. L’estudi proposat ens permet fer una reinterpretació del components que integren l’art de l’actor aportant fonaments ca
dc.description.abstract [spa] La presente tesis doctoral se centra en los métodos de estudio del proceso creativo del actor. La investigación plantea cómo podemos estudiar dicho fenómeno artístico y qué perspectivas científicas han intentado dar respuesta a ello. El objetivo ha sido realizar un recorrido crítico por las diferentes líneas de conocimiento desarrolladas por las disciplinas contemporáneas asociadas a las ciencias del espectáculo para propiciar una nueva lectura sobre dicho proceso creativo. Para ello, hemos delimitado tres perspectivas de análisis: 1) el actor como fenómeno de significación y comunicación; 2) el actor como fenómeno sociocultural; y 3) el actor como fenómeno psicofísico. La primera vertiente abarca los estudios semióticos; la segunda los estudios socio-antropológicos; y la tercera los estudios psicológicos, biológicos y el ámbito de las neurociencias. El estudio propuesto nos permite hacer una reinterpretación de los componentes que integran el arte del actor aportando fundamentos científicos para una teoría de la interpretación escénica. ca
dc.description.abstract [eng] This dissertation focuses on the methods of study of the actor’s creative process. Research has opened the question of how to study this artistic phenomenon and of which scientific perspectives may be able to respond to it. The objective here has been to cover, in a critical way, the different areas of knowledge developed by contemporary disciplines associated with the performing sciences, in order to promote a new reading of the actor’s creative process. To fulfil this objective, three analytical perspectives have been delimited: 1) the actor as a phenomenon of signification and communication; 2) the actor as a sociocultural phenomenon; and 3) the actor as a psychophysical phenomenon. The first line of analysis stands within Semiotics; the second branch touches upon Socio-Anthropology; and the third one connects with Psychology, Biology, and Neuroscience. The study proposed here allows us to reinterpret the components that form the art of the actor, providing scientific foundations for a theory of performance. ca
dc.format application/pdf
dc.format.extent 591 ca
dc.language.iso spa ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAcces
dc.subject.other Teoria de l’art, Arts escèniques, Interpretació escénica, Teoria de l’actor, Entrenament actoral, Semiòtica de l’art, Antropologia de l’espectacle, Psicologia de l’emoció ca
dc.subject.other Teoría del arte, Artes escénicas, Interpretación escénica, Teoría del actor, Entrenamiento actoral, Semiótica del arte, Antropología del espectáculo, Psicología de la emoción ca
dc.subject.other Theory of art, Performing arts, Acting, Theory of the actor, Actor’s training, Semiotics of art, Anthropology of the performing arts, Psychology of the emotion ca
dc.title Fundamentos científicos del proceso creativo del actor: perspectivas de estudio ca
dc.type info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc 7 - Belles arts ca
dc.subject.udc 77 - Fotografia. Cinematografia ca
dc.subject.udc 79 - Diversions. Espectacles. Cinema. Teatre. Dansa. Jocs. Esports ca
dc.subject.ac Història de l'art ca
dc.contributor.director Trapero Llobera, Ana Patricia
dc.contributor.director Cantarellas Camps, Catalina
dc.doctorat Doctorat en Història de l'Art (extingit) ca


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics