[cat] En aquesta tesi doctoral s’exposa l’elaboració i l’aplicació d’un programa aquàtic educatiu, dirigit a alumnes amb discapacitat motora (síndrome d’Angelman i paràlisi cerebral), que assisteixen al centre d’educació especial “Pinyol Vermell” (ASPACE) de Palma de Mallorca, amb la intenció de contribuir a la millora de la seva qualitat de vida.
La investigació té tres grans apartats. En el primer es plantegen els referents teòrics referits al medi aquàtic, a la discapacitat motriu, a la qualitat de vida i a l’estat de la qüestió.
En el segon es tracta el desenvolupament de la recerca i es fa menció a l’elaboració del programa, destacant l’enfocament metodològic qualitatiu que s’ha utilitzat per fonamentar la investigació, les característiques del context, així com també les fases que han configurat la seva elaboració-aplicació.
Finalment, en el darrer apartat es presenta l’aplicació del programa i l’anàlisi de resultats, destacant els trets generals del programa i els condicionants contextuals, la interpretació de les dades i les conclusions.
[spa] En esta tesis doctoral se expone la elaboración y aplicación de un programa acuático educativo, dirigido a alumnos con discapacidad motriz (síndrome de Angelman y parálisis cerebral), que asisten al centro de educación especial “Pinyol Vermell” (ASPACE) de Palma de Mallorca, con la intención de contribuir a la mejora de su calidad de vida.
La investigación tiene tres grandes apartados. En el primero se exponen los referentes teóricos referidos al medio acuático, a la discapacidad motora, a la calidad de vida y al estado de la cuestión.
En el segundo se trata el desarrollo de la investigación y se hace mención a la elaboración del programa, destacando el enfoque metodológico cualitativo que se ha utilizado para fundamentarla, las características del contexto, así como también las fases que han configurado su elaboración-aplicación.
Finalmente, en el último apartado se presenta la aplicación del programa y el análisis de resultados, destacando las características generales del programa y las condicionantes contextuales, la interpretación de los datos y las conclusiones.