dc.contributor.author |
Cantallops Ramón, Jaime
|
|
dc.date |
2008 |
|
dc.date.accessioned |
2021-03-15T11:19:53Z |
|
dc.date.available |
2021-03-15T11:19:53Z |
|
dc.date.issued |
2021-03-15 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/155303 |
|
dc.description.abstract |
[cat] En aquesta tesi doctoral s’exposa l’elaboració i l’aplicació d’un programa aquàtic educatiu, dirigit a alumnes amb discapacitat motora (síndrome d’Angelman i paràlisi cerebral), que assisteixen al centre d’educació especial “Pinyol Vermell” (ASPACE) de Palma de Mallorca, amb la intenció de contribuir a la millora de la seva qualitat de vida.
La investigació té tres grans apartats. En el primer es plantegen els referents teòrics referits al medi aquàtic, a la discapacitat motriu, a la qualitat de vida i a l’estat de la qüestió.
En el segon es tracta el desenvolupament de la recerca i es fa menció a l’elaboració del programa, destacant l’enfocament metodològic qualitatiu que s’ha utilitzat per fonamentar la investigació, les característiques del context, així com també les fases que han configurat la seva elaboració-aplicació.
Finalment, en el darrer apartat es presenta l’aplicació del programa i l’anàlisi de resultats, destacant els trets generals del programa i els condicionants contextuals, la interpretació de les dades i les conclusions. |
ca |
dc.description.abstract |
[spa] En esta tesis doctoral se expone la elaboración y aplicación de un programa acuático educativo, dirigido a alumnos con discapacidad motriz (síndrome de Angelman y parálisis cerebral), que asisten al centro de educación especial “Pinyol Vermell” (ASPACE) de Palma de Mallorca, con la intención de contribuir a la mejora de su calidad de vida.
La investigación tiene tres grandes apartados. En el primero se exponen los referentes teóricos referidos al medio acuático, a la discapacidad motora, a la calidad de vida y al estado de la cuestión.
En el segundo se trata el desarrollo de la investigación y se hace mención a la elaboración del programa, destacando el enfoque metodológico cualitativo que se ha utilizado para fundamentarla, las características del contexto, así como también las fases que han configurado su elaboración-aplicación.
Finalmente, en el último apartado se presenta la aplicación del programa y el análisis de resultados, destacando las características generales del programa y las condicionantes contextuales, la interpretación de los datos y las conclusiones. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.format.extent |
541 |
ca |
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.relation |
Conté annexos |
ca |
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject.other |
Qualitat de vida |
ca |
dc.subject.other |
Síndrome d’Angelman |
ca |
dc.subject.other |
Paràlisi cerebral |
ca |
dc.subject.other |
Discapacitat motriu |
ca |
dc.subject.other |
Medi aquàtic |
ca |
dc.subject.other |
Calidad de vida |
ca |
dc.subject.other |
Parálisis cerebral |
ca |
dc.subject.other |
Síndrome de Angelman |
ca |
dc.subject.other |
Discapacidad motriz |
ca |
dc.subject.other |
Medio acuático |
ca |
dc.subject.other |
Quality of live |
ca |
dc.subject.other |
Cerebral palsy |
ca |
dc.subject.other |
Angelman Syndrome |
ca |
dc.subject.other |
Motor disability |
ca |
dc.subject.other |
Aquatic medium |
ca |
dc.title |
Elaboració i aplicació d’un programa aquàtic al CEE “Pinyol Vermell” (ASPACE) de Mallorca |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis |
|
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.subject.udc |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject.udc |
371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament |
ca |
dc.subject.udc |
376 - Educació especial |
ca |
dc.subject.ac |
Àrea d’Educació física i esportiva i d’Educació especial |
ca |
dc.contributor.director |
Forteza Forteza, Dolors
|
|
dc.contributor.codirector |
Ponseti Verdaguer, Francesc Xavier
|
|
dc.doctorat |
Doctorat en Ciències de l'Educació (extingit) |
ca |