Un viatge en el temps per conèixer les arrels historicoartístiques romanes a les Illes Balears

Show simple item record

dc.contributor Ripoll Gil, Elisabeth
dc.contributor.author Bautista Carmona, Jesica
dc.date 2021
dc.date.accessioned 2021-07-05T06:15:26Z
dc.date.available 2021-07-05T06:15:26Z
dc.date.issued 2021-07-05
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/155622
dc.description.abstract [cat] El present treball se centra en la història, la cultura i l’art del món romà a les Illes Balears dins l’àmbit d’Educació Primària. La conquesta romana encapçalada per Quint Cecili Metel el 123 aC marcà un abans i un desprès a l’arxipèlag balear. La seva presència va durar, aproximadament 600 anys, fet que va transformar la societat en tots els àmbits: polític, religiós, cultural, social i artístic. Per aquest motiu, conèixer les característiques historicoartístiques i culturals de la nostra comunitat en el període romà i entendre’n l’organització i el seu funcionament, és una peça essencial per a l’alumnat en l’aprenentatge de les Ciències Socials i el món que l’envolta. A la vegada, es pretén demostrar la relació existent entre Ciències Socials, Educació Artística i patrimoni cultural, a partir d’una proposta didàctica que treballa transversalment les dues matèries i que se centra en el patrimoni cultural de l’entorn de l’alumnat. ca
dc.description.abstract [eng] This work focuses on the history, culture and art of the Roman world in the Balearic Islands in the field of Primary Education. The Roman conquest led by Quint Cecili Metel in 123 BC marked a before and after in the Balearic Islands. Its presence lasted approximately 600 years, which transformed society in all areas: political, religious, cultural, social and artistic. For this reason, knowing the historical-artistic and cultural characteristics of our community in the Roman period and understanding its organization and its functioning, is an essential piece for students in the learning of social sciences and the world around it. At the same time, the aim is to establish the relationship between Social Sciences, Artistic Education and cultural heritage based on a didactic proposal that works transversally on both subjects and focuses on the cultural heritage of the student environment. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 93 - Història. Ciències auxiliars de la història. Història local ca
dc.subject.other Educació Primària ca
dc.subject.other Roma ca
dc.subject.other Patrimoni Cultural ca
dc.subject.other Illes Balears ca
dc.subject.other Llegat històric ca
dc.subject.other Primary Education ca
dc.subject.other Rome ca
dc.subject.other Cultural Heritage ca
dc.subject.other Balearic Islands ca
dc.subject.other Historical legacy ca
dc.title Un viatge en el temps per conèixer les arrels historicoartístiques romanes a les Illes Balears ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record