[cat] Amb el present Treball de Fi de Grau, emmarcat dins la didàctica de la geografia a
l'etapa de l'Educació Primària, es fa una revisió del bagatge històric dels itineraris
didàctics com a recurs en la pràctica educativa i s’ofereix una proposta d'itinerari
didàctic a s'Albufera de Mallorca. Es plantegen activitats prèvies a la sortida per
introduir el tema i aproximar els infants al coneixement dels Parcs Naturals i la
diversitat geogràfica dels paisatges de les Illes Balears, així com activitats per
iniciar-los a la cartografia. Es proposa un itinerari que consta de 6 aturades en punts
d'interès de s'Albufera i activitats posteriors a la sortida que pretenen assentar els
coneixements i potenciar valors vers el desenvolupament sostenible i protecció del
territori. Finalment, es dissenya material didàctic per l'itinerari que s'integra en un
Dossier per l'alumna t i un sistema d'avaluació del procés que contempla l'avaluació
del procés i eines per l'autoavaluació dels infants.
[eng] With the actual Final Degree Project, framed within the didactics of geography in the
stage of Primary Education, a review of the historical background of the didactic
itineraries is made as a resource in the educational practice, a proposal of didactic
itinerary in s'Albufera de Mallorca. Previous activities are proposed to introduce the
subject and bring children closer to the knowledge of the Natural Parks and the
geographical diversity in the landscapes of the Balearic Islands, as well as activities
to introduce them to cartography. The proposed itinerary consists of 6 stops at points
of interest in s'Albufera and post activities that aim to establish knowledge and
promote values towards sustainable development and protection of the territory.
Finally, didactic material is designed for the itinerary wich also is a Dossier for
students and a process evaluation system that includes process evaluation and tools
for children's self-evaluation.