[cat] Aquest treball pretén realitzar un apropament a la contextualització de les característiques dels infants amb Trastorn de l’Espectre Autista, amb relació a l’aplicació de metodologies flexibles i tradicionals en el marc de les escoles ordinàries, segons les percepcions autoreportades pels docents de centres públics, privats i concertats, i que estan en contacte diari amb els nins/es. Per dur a terme aquesta investigació, s’ha dut a terme una metodologia quantitativa mitjançant un qüestionari. Els resultats mostren que, segons la percepció del professorat, la metodologia que permet una inclusió per a tots els alumnes, amb discapacitats o sense, és la flexible/ activa. Però que aquesta, per a què garanteixi èxit per als seus alumnes amb TEA, ha de tenir molt de matisos.
[eng] This project aims to provide a closer look at the contextualisation of the characteristics of children with ASD with regards to the application of both flexible and traditional methodologies within the framework of ordinary schools. These were performed according to the perceptions reported by teachers in public, private and semi-private centres, who are contact day-to-day with children. To carry out this investigation, a quantitative method consisting of a questionnaire was used. The results show that allowing an inclusion of all pupils, with or without disabilities, as perceived by teachers, is the flexible/ active one. However, to guarantee scholar success for children with ASD, several important considerations must be followed.