L’ensenyament de la gramàtica orientada a les competències a l’Educació Primària

Show simple item record

dc.contributor Cremades Cortiella, Elga
dc.contributor.author Roque Crespí, Marina
dc.date 2021
dc.date.accessioned 2021-07-05T11:27:57Z
dc.date.available 2021-07-05T11:27:57Z
dc.date.issued 2021-07-05
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/155635
dc.description.abstract [cat] Aquest treball de final de grau presenta el desenvolupament d’una proposta pràctica per treballar la gramàtica a les aules des de la perspectiva de la gramàtica orientada a les competències. A partir d’una reflexió general sobre el plantejament dels conceptes de gramàtica a l’educació primària i sobre l’efectivitat de les pràctiques més esteses actualment per a l’assoliment d’un aprenentatge significatiu, s’ha fet i s’han posat en pràctica dues didàctiques concretes, i se n’han analitzat els resultats. D’una banda, s’ha desenvolupat una petita unitat didàctica sobre els determinants en català a l’aula de cinquè de primària i, de l’altra, s’han treballat els temps verbals del passat en una aula de sisè de primària. Per dur a terme aquest estudi, en primer lloc, s’ha realitzat una observació de les pràctiques més habituals a les aules sobre les quals es volia intervenir. En segon lloc s’ha preparat la proposta de millora, que posteriorment s’ha implementat parcialment. Finalment, s’han analitzat els resultats d’aquest canvi de perspectiva, que majoritàriament han estat positius. ca
dc.description.abstract [eng] This bachelor’s thesis presents the development of a practical proposal in order to work on grammar at school from the competency-oriented grammar perspective. It firsts offers a general reflection on the teaching of grammar at primary school and analyzes the effectiveness of the most widespread practices nowadays for the achievement of meaningful learning. Then, the thesis shows how two didactic units have been created and put into practice. The first of these two didactic units is a short proposal on Catalan determiners that has been developed for a fifth-grade classroom. The second unit is based on the past verbal tenses, which were taught in a sixth-grade classroom. Therefore, the thesis presents both a study about the most common practices in classrooms was made, and a proposal for improvement proposal. The proposal was then partially implemented and the results of this change of perspective were analyzed, most of them showing a significant improvement on learning. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Gramàtica ca
dc.subject.other Metodologia ca
dc.subject.other Competència lingüística ca
dc.subject.other Perspectiva etnogràfica ca
dc.subject.other Aprenentatge ca
dc.subject.other Grammar ca
dc.subject.other Methodology ca
dc.subject.other Linguistic competence ca
dc.subject.other Ethnographic perspective ca
dc.subject.other Learning ca
dc.title L’ensenyament de la gramàtica orientada a les competències a l’Educació Primària ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics