dc.contributor |
Cremades Cortiella, Elga |
|
dc.contributor.author |
Roque Crespí, Marina |
|
dc.date |
2021 |
|
dc.date.accessioned |
2021-07-05T11:27:57Z |
|
dc.date.available |
2021-07-05T11:27:57Z |
|
dc.date.issued |
2021-07-05 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/155635 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Aquest treball de final de grau presenta el desenvolupament d’una proposta pràctica per
treballar la gramàtica a les aules des de la perspectiva de la gramàtica orientada a les
competències. A partir d’una reflexió general sobre el plantejament dels conceptes de
gramàtica a l’educació primària i sobre l’efectivitat de les pràctiques més esteses actualment
per a l’assoliment d’un aprenentatge significatiu, s’ha fet i s’han posat en pràctica dues
didàctiques concretes, i se n’han analitzat els resultats. D’una banda, s’ha desenvolupat una
petita unitat didàctica sobre els determinants en català a l’aula de cinquè de primària i, de
l’altra, s’han treballat els temps verbals del passat en una aula de sisè de primària. Per dur a
terme aquest estudi, en primer lloc, s’ha realitzat una observació de les pràctiques més
habituals a les aules sobre les quals es volia intervenir. En segon lloc s’ha preparat la
proposta de millora, que posteriorment s’ha implementat parcialment. Finalment, s’han
analitzat els resultats d’aquest canvi de perspectiva, que majoritàriament han estat positius. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] This bachelor’s thesis presents the development of a practical proposal in order to work on
grammar at school from the competency-oriented grammar perspective. It firsts offers a
general reflection on the teaching of grammar at primary school and analyzes the
effectiveness of the most widespread practices nowadays for the achievement of meaningful
learning. Then, the thesis shows how two didactic units have been created and put into
practice. The first of these two didactic units is a short proposal on Catalan determiners that
has been developed for a fifth-grade classroom. The second unit is based on the past verbal
tenses, which were taught in a sixth-grade classroom. Therefore, the thesis presents both a
study about the most common practices in classrooms was made, and a proposal for
improvement proposal. The proposal was then partially implemented and the results of this change of perspective were analyzed, most of them showing a significant improvement on
learning. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |
dc.subject.other |
Gramàtica |
ca |
dc.subject.other |
Metodologia |
ca |
dc.subject.other |
Competència lingüística |
ca |
dc.subject.other |
Perspectiva etnogràfica |
ca |
dc.subject.other |
Aprenentatge |
ca |
dc.subject.other |
Grammar |
ca |
dc.subject.other |
Methodology |
ca |
dc.subject.other |
Linguistic competence |
ca |
dc.subject.other |
Ethnographic perspective |
ca |
dc.subject.other |
Learning |
ca |
dc.title |
L’ensenyament de la gramàtica orientada a les competències a l’Educació Primària |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|