| dc.contributor | Santmartí Angulo, Patricia | |
| dc.contributor.author | Delgado Cabellos, Elena | |
| dc.date | 2020 | |
| dc.date.accessioned | 2021-09-28T09:35:58Z | |
| dc.date.available | 2021-09-28T09:35:58Z | |
| dc.date.issued | 2020-07-24 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11201/155755 | |
| dc.description.abstract | [cat] La preparació per a la carrera és entesa com un procés pel qual l’estudiant, amb assessorament de l’orientador/a o tutor/a, posa en marxa mecanismes d’autoconeixement, de coneixement del seu entorn acadèmic i laboral i de presa de decisions per tal d’organitzar el seu futur a nivell formatiu i professional. Normalment, aquest procés es dona dins l’etapa de l’educació secundària obligatòria, amb més èmfasi als dos darrers cursos (3r i 4t d’ESO). Segons diversos autors, aquest procés representa una de les tasques més importants dins l’orientació educativa, atès que juga un rol essencial en la inserció dels alumnes adolescents dins la societat, alhora que influencia i determina aspectes com la identitat personal i professional, el benestar, i la satisfacció vital a llarg termini. No obstant, per a una adequada preparació i desenvolupament de la carrera després de la secundària són importants processos com la maduresa vocacional, que comença a tenir lloc a l’adolescència, una etapa plena de canvis i marcada per la transició i els dubtes. Per aquesta raó, i més dins el context socioeconòmic en què es troba la societat actual, és de gran importància estimular aquesta maduresa i acompanyar els alumnes durant el procés d’exploració, descobriment i reflexió dels seus interessos mitjançant la orientació acadèmica, professional i vocacional. En aquesta línia, el present treball pretén fer una revisió envers la conducta vocacional a l’adolescència, concretament, a l’etapa de Secundària. Tot seguit, es realitzarà una proposta de millora envers l’orientació professional, acadèmica i vocacional prenent com a referència l’alumnat de 3r d’ESO de l’IES Nou Llevant de Palma, amb l’objectiu d’aconseguir una millora en la seva maduresa vocacional i en la seva presa de decisions acadèmiques i laborals futures. | ca |
| dc.format | application/pdf | |
| dc.language.iso | cat | ca |
| dc.publisher | Universitat de les Illes Balears | |
| dc.rights | all rights reserved | |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
| dc.subject | 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure | ca |
| dc.subject | 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament | ca |
| dc.subject | 373 - Ensenyament primari i secundari | ca |
| dc.subject.other | Conducta vocacional | ca |
| dc.subject.other | Autoconeixement | ca |
| dc.subject.other | Orientació acadèmica i professional | ca |
| dc.subject.other | Educació secundària obligatòria | ca |
| dc.subject.other | Departament d’orientació | ca |
| dc.title | La conducta vocacional en l'alumnat de Secundària: proposta educativa de millora | ca |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | ca |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | |
| dc.date.updated | 2021-06-30T11:08:47Z |