La conducta vocacional en l'alumnat de Secundària: proposta educativa de millora

Show simple item record

dc.contributor Santmartí Angulo, Patricia
dc.contributor.author Delgado Cabellos, Elena
dc.date 2020
dc.date.accessioned 2021-09-28T09:35:58Z
dc.date.available 2021-09-28T09:35:58Z
dc.date.issued 2020-07-24
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/155755
dc.description.abstract [cat] La preparació per a la carrera és entesa com un procés pel qual l’estudiant, amb assessorament de l’orientador/a o tutor/a, posa en marxa mecanismes d’autoconeixement, de coneixement del seu entorn acadèmic i laboral i de presa de decisions per tal d’organitzar el seu futur a nivell formatiu i professional. Normalment, aquest procés es dona dins l’etapa de l’educació secundària obligatòria, amb més èmfasi als dos darrers cursos (3r i 4t d’ESO). Segons diversos autors, aquest procés representa una de les tasques més importants dins l’orientació educativa, atès que juga un rol essencial en la inserció dels alumnes adolescents dins la societat, alhora que influencia i determina aspectes com la identitat personal i professional, el benestar, i la satisfacció vital a llarg termini. No obstant, per a una adequada preparació i desenvolupament de la carrera després de la secundària són importants processos com la maduresa vocacional, que comença a tenir lloc a l’adolescència, una etapa plena de canvis i marcada per la transició i els dubtes. Per aquesta raó, i més dins el context socioeconòmic en què es troba la societat actual, és de gran importància estimular aquesta maduresa i acompanyar els alumnes durant el procés d’exploració, descobriment i reflexió dels seus interessos mitjançant la orientació acadèmica, professional i vocacional. En aquesta línia, el present treball pretén fer una revisió envers la conducta vocacional a l’adolescència, concretament, a l’etapa de Secundària. Tot seguit, es realitzarà una proposta de millora envers l’orientació professional, acadèmica i vocacional prenent com a referència l’alumnat de 3r d’ESO de l’IES Nou Llevant de Palma, amb l’objectiu d’aconseguir una millora en la seva maduresa vocacional i en la seva presa de decisions acadèmiques i laborals futures. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Conducta vocacional ca
dc.subject.other Autoconeixement ca
dc.subject.other Orientació acadèmica i professional ca
dc.subject.other Educació secundària obligatòria ca
dc.subject.other Departament d’orientació ca
dc.title La conducta vocacional en l'alumnat de Secundària: proposta educativa de millora ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2021-06-30T11:08:47Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics