dc.contributor |
Pérez Garcias, Adolfina |
|
dc.contributor.author |
Jiménez Guerrero, Eva |
|
dc.date |
2021 |
|
dc.date.accessioned |
2021-10-04T06:46:15Z |
|
dc.date.available |
2021-10-04T06:46:15Z |
|
dc.date.issued |
2021-10-04 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/155801 |
|
dc.description.abstract |
[cat] El tipus d’ús que donen els preadolescents a les Tecnologies de la Informació i la Comunicació és molt variat. Per això que es presenta un estudi descriptiu que valora i recopila informació sobre l’ús saludable, responsable, segur i ètic de les TIC que realitzen 106 alumnes de 6è d’Educació Primària de 3 escoles de Palma de Mallorca. Per dur-lo a terme, s’empra un formulari en línia amb quaranta preguntes de resposta tancada elaborat a partir de l’estudi exploratori de Berríos et. al. (2015). Considerant les àrees d’Informació, Comunicació i Seguretat del Marc Europeu de Competències Digitals, els resultats indiquen que hi ha una consciència adequada i una correcta mediació respecte a l’ús responsable, segur i ètic de les TIC, encara que es fa necessària una constant renovació dels instruments per adaptar-se a la quotidianitat de cada generació i evitar conductes digitals perjudicials per al col·lectiu infantil. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] The type of use that preadolescent give to Information and Communication Technologies is very varied. That is why a descriptive study is presented that assesses and collects information on the healthy, responsible, safe and ethical use of ICTs carried out by 106 students in the 6th year of Primary Education from 3 schools in Palma de Mallorca. To do this, an online form with forty closed-ended questions elaborated from the exploratory study of Berríos et. al. (2015). Considering the Information, Communication and Security areas of the European Digital Competence Framework, the results indicate that there is an adequate awareness and correct mediation regarding the responsible, safe and ethical use of TIC, although a constant renewal of the instrument is necessary in order to adapt to the daily life of each generation avoiding digital behaviors that may cause harmful situations to children. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |
dc.subject.other |
Competència Digital |
ca |
dc.subject.other |
ús d’Internet |
ca |
dc.subject.other |
Educació Primària |
ca |
dc.subject.other |
TIC |
ca |
dc.subject.other |
seguretat a les xarxes. |
ca |
dc.subject.other |
Digital Competence |
ca |
dc.subject.other |
Internet use |
ca |
dc.subject.other |
Elementary Education |
ca |
dc.subject.other |
social media safety |
ca |
dc.title |
Ús saludable, responsable, segur i ètic de les TIC a l’Educació Primària |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
ca |
dc.type |
nfo:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|