Ús saludable, responsable, segur i ètic de les TIC a l’Educació Primària

Show simple item record

dc.contributor Pérez Garcias, Adolfina
dc.contributor.author Jiménez Guerrero, Eva
dc.date 2021
dc.date.accessioned 2021-10-04T06:46:15Z
dc.date.available 2021-10-04T06:46:15Z
dc.date.issued 2021-10-04
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/155801
dc.description.abstract [cat] El tipus d’ús que donen els preadolescents a les Tecnologies de la Informació i la Comunicació és molt variat. Per això que es presenta un estudi descriptiu que valora i recopila informació sobre l’ús saludable, responsable, segur i ètic de les TIC que realitzen 106 alumnes de 6è d’Educació Primària de 3 escoles de Palma de Mallorca. Per dur-lo a terme, s’empra un formulari en línia amb quaranta preguntes de resposta tancada elaborat a partir de l’estudi exploratori de Berríos et. al. (2015). Considerant les àrees d’Informació, Comunicació i Seguretat del Marc Europeu de Competències Digitals, els resultats indiquen que hi ha una consciència adequada i una correcta mediació respecte a l’ús responsable, segur i ètic de les TIC, encara que es fa necessària una constant renovació dels instruments per adaptar-se a la quotidianitat de cada generació i evitar conductes digitals perjudicials per al col·lectiu infantil. ca
dc.description.abstract [eng] The type of use that preadolescent give to Information and Communication Technologies is very varied. That is why a descriptive study is presented that assesses and collects information on the healthy, responsible, safe and ethical use of ICTs carried out by 106 students in the 6th year of Primary Education from 3 schools in Palma de Mallorca. To do this, an online form with forty closed-ended questions elaborated from the exploratory study of Berríos et. al. (2015). Considering the Information, Communication and Security areas of the European Digital Competence Framework, the results indicate that there is an adequate awareness and correct mediation regarding the responsible, safe and ethical use of TIC, although a constant renewal of the instrument is necessary in order to adapt to the daily life of each generation avoiding digital behaviors that may cause harmful situations to children. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Competència Digital ca
dc.subject.other ús d’Internet ca
dc.subject.other Educació Primària ca
dc.subject.other TIC ca
dc.subject.other seguretat a les xarxes. ca
dc.subject.other Digital Competence ca
dc.subject.other Internet use ca
dc.subject.other Elementary Education ca
dc.subject.other social media safety ca
dc.title Ús saludable, responsable, segur i ètic de les TIC a l’Educació Primària ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type nfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics