Anàlisi de la importància de l’Educació Emocional en infants amb Necessitats Educatives Especials

Show simple item record

dc.contributor Sureda Negre, Jaume
dc.contributor.author Palanco Ferrà, Celia
dc.date 2021
dc.date.accessioned 2021-10-11T07:18:12Z
dc.date.available 2021-10-11T07:18:12Z
dc.date.issued 2021-10-11
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/155826
dc.description.abstract [cat] El present treball de fi de grau es centra en un anàlisi de la importància que té l’Educació Emocional en els infants que presenten Necessitat Educatives Especials. Aquest anàlisi es duu a terme a través de la concreció de diferents preguntes d’investigació per tal de donar-les resposta a partir de nou documents objecte d’estudi identificats i seleccionats per diversos criteris: criteri temporalitat, que no superin els deu anys d’antiguitat; criteri idiomàtic, seleccionant només els que s’han realitzat en castellà, català o anglès; i criteri del contingut: que relacionin l’EE i les NEE. Els resultats obtinguts s’han elaborat en base a dues dimensions: definir els conceptes d’EE i de NEE i la relació entre aquests, i analitzar la importància de l’EE com a clau d’una pràctica educativa adequada amb els infants que presenten NEE. Per una banda, a la primera dimensió es pretén proporcionar un coneixement significatiu sobre les definicions d’educació emocional i de les necessitats educatives especials, les seves respectives classificacions i característiques principals, a més de realitzar un plantejament enfocat en la influència que presenta l’EE en el desenvolupament dels infants que presenten dificultats d’aprenentatge. I, per l’altra banda, a la segona dimensió, es realitza un anàlisi de la importància que té l’EE com a clau per fomentar una pràctica educativa adequada vers als infants que presenten NEE, ja que aquests, segons la informació extreta de diferents documents objecte d’estudi, presenten una major dificultat per dur a terme la gestió i regulació emocional, fet que dóna lloc a la importància d’impartir amb ells l’EE des de la infància. ca
dc.description.abstract [eng] This thesis focuses on an analysis of the importance of emotional education in children with special educational needs. This analysis is carried out through the specification of different research questions in order to provide answers, based on the documents under study, through two dimensions: to define the concepts of EE and SEN and the relationship between them and to analyze the importance of EE as a key to an adequate educational practice with children with SEN. On the one hand, the first dimension aims to provide significant knowledge about the definitions of emotional education and special educational needs, their respective classifications, and main characteristics, as well as to carry out an approach focused on the influence that EE has on the development of children with learning difficulties. On the other hand, in the second dimension, an analysis of the importance of the EE as a key to promote an adequate educational practice towards children with SEN is carried out, since these children, according to the information found in the last study, have a high level of learning difficulties, according to information from different documents under study, have greater difficulty in carrying out emotional management and regulation, a fact that gives rise to the importance of teaching them EE from infancy onwards. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 376 - Educació especial ca
dc.subject.other Educació Emocional ca
dc.subject.other Necessitats Educatives Especials ca
dc.subject.other inclusió ca
dc.subject.other pràctica educativa ca
dc.subject.other infants ca
dc.subject.other Emotional education ca
dc.subject.other special educational needs ca
dc.subject.other inclusion ca
dc.subject.other educational practices ca
dc.subject.other children ca
dc.title Anàlisi de la importància de l’Educació Emocional en infants amb Necessitats Educatives Especials ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics