[cat] Les persones, quan acaben l’educació secundària obligatòria, han de posseir
les habilitats i autonomia per a desenvolupar-se en societat. Un dels àmbits de
relació és el món laboral, productiu o d’empresa, al quan es dona una
importància de cada vegada més gran en la legislació educativa.
A les aules de secundària es pot treballar el món productiu amb una mirada que
eviti la perpetuació d’un model econòmic que cal transformar, reformulant el
concepte de necessitat, posant les persones al centre i relacionant els valors
ètics i socials amb l’economia. Per fer-ho és necessari introduir mirades i valors
en totes les activitats que es realitzin a l’aula per desenvolupar, en l’àmbit de
cada matèria, una forma d’emprendre des de l’adhesió voluntària, el control
democràtic, la participació econòmica equitativa, l’autonomia o l’interès per la
comunitat.
Aquest treball de fi de màster de Formació del Professorat ofereix una anàlisi
reflexiva de la idoneïtat del treball d’emprenedoria a les aules acompanyada
d’una proposta per a desenvolupar la competència d’iniciativa i esperit
emprenedor des dels valors de l’economia social i solidària, contextualitzada al
4t curs de l’ESO i dins de la matèria de Biologia i Geologia.