L'avaluació com a potenciador de l'aprenentatge en l'àmbit de la Biologia i Geologia

Show simple item record

dc.contributor Baquero Toledo, Esther
dc.contributor.author Rosselló Alomar, Miquela
dc.date 2020
dc.date.accessioned 2021-10-28T10:08:39Z
dc.date.available 2021-10-28T10:08:39Z
dc.date.issued 2020-06-15
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/155989
dc.description.abstract [cat] La forma d’entendre l’avaluació ha variat al llarg de la història educativa. Inicialment, es considerava un simple mecanisme qualificació. Més endavant, amb el canvi de societat, l’avaluació va passar a ser objecte d’estudi i actualment té un significat teòric més ampli que inclou la utilització de l’avaluació com una eina no simplement per qualificar, sinó per millorar l’aprenentatge de l’alumnat. Tot i això, actualment molts de centres no aconsegueixen aplicar aquest nou concepte d’avaluació, i això suposa una gran pèrdua d’oportunitat per millorar l’ensenyament i l’aprenentatge. Tenint en compte tot el que s’ha exposat anteriorment, aquest treball s’ha dirigit cap a un estudi on s’analitzi el paper de l’avaluació en l’assignatura de Biologia i Geologia de 3 centres d’Educació Secundària Obligatòria (ESO) de Mallorca (IES Sineu, IES Son Pacs i IES Josep Sureda i Blanes). Per fer-ho, s’ha elaborat un qüestionari en el que es demana a l’alumnat la percepció que te de l’avaluació que es fa en l’assignatura. A més, també s’ha passat un qüestionari als docents de Biologia i Geologia dels centres per tal de conèixer la seva opinió. D’aquesta manera s’ha vist per exemple que menys de la meitat dels docents te present l’avaluació durant tota la unitat didàctica i que no coneixen gaire conceptes com coavaluació i avaluació formativa. En relació a l’alumnat, aquests han manifestat que creuen que els exàmens i els deures a casa no els hi ajuden gaire a aprendre i que els hi aniria bé que hi hagués més activitats que comptin per nota, entre d’altres. Amb tota la informació recollida en els qüestionaris s’ha elaborat un pla d’actuació o proposta amb recomanacions per potenciar l’avaluació com una eina per l’aprenentatge en l’àmbit de la Biologia i Geologia, el qual es facilitarà als centres esmentats anteriorment. Aquest pla d’actuació inclou l’elaboració d’un contracte d’estudi entre docent i alumnat, la potenciació de l’avaluació formativa realitzant un portafolis o carpeta d’aprenentatge, la introducció de tècniques d’autoavaluació i coavaluació i la realització d’autoavaluacions per part dels docents. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 55 - Geologia. Meteorologia ca
dc.subject 57 - Biologia ca
dc.subject.other Aprenentatge ca
dc.subject.other Avaluació ca
dc.subject.other Docent ca
dc.subject.other Ensenyament ca
dc.subject.other Alumnat ca
dc.title L'avaluació com a potenciador de l'aprenentatge en l'àmbit de la Biologia i Geologia ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.date.updated 2021-06-30T10:37:05Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics