[eng] The inclusion of hearing-impaired students must be guaranteed by law as dictated by Llei
Orgànica 2/2006, del 3 de maig, d’Educació and other decrees. In this paper we will be able
to observe how we can encourage the inclusion of these students by knowing what the most
appropriate use of sign language is, the learning development of reading tasks and what
educational strategies facilitate their educational progress. On the other hand, we can find a
collection of materials and resources to work in an inclusive way in classrooms where there
are students with hearing disabilities. These resources include stories, materials for
developing phonological awareness, and finally, information and communication
technologies that we can use.
[cat] La inclusió de l’alumnat amb discapacitat auditiva ha de ser garantida per llei segons ho
dicten la Llei Orgànica 2/2006, del 3 de maig, d’Educació i altres decrets. En el present
treball podrem observar de quina manera podem fomentar la inclusió d’aquest alumnat sabent
quin és l’ús més adequat de la llengua de signes, el desenvolupament de l’aprenentatge lector
d’aquest alumnat i quines estratègies educatives faciliten el seu progrés educatiu. Per una
altra banda, podrem trobar un recull de materials i recursos per treballar de forma inclusiva a
aules on hi ha alumnat amb discapacitat auditiva. Aquests recursos comprenen contes,
materials per desenvolupar la consciència fonològica, i per últim, tecnologies de la
informació i la comunicació que podem emprar.