[cat] La disfèmia és un trastorn de la fluïdesa de la parla que afecta molts d'infants del món. Pot aparèixer a l'inici de la infància i desaparèixer o estabilitzar-se. Les alteracions de la fluïdesa de la parla són: repeticions a principi de paraula, paraules o frases, prolongació de sons, bloquejos o segmentació de paraules. Avui dia encara s'estudia aquest trastorn perquè és molt complet pel fet de la seva diversitat d'alteracions i heterogeneïtat del problema. En aquest treball, l'objectiu principal és crear un recull d'estratègies d'intervenció per garantir l'èxit comunicatiu dels infants a l'àmbit escolar. Relacionant així la importància del paper d'una escola inclusiva i oberta a tot l'alumnat. El treball se centra a potenciar la fluïdesa de la parla dels infants amb tartamudesa al seu dia a l'aula. Per fer-ho, és rellevant elegir aquelles fonts d'informació d'autors que ens presenten les seves estratègies. Es pretén que, amb la recollida, després els docents posin en pràctica aquestes estratègies atenent a les necessitats específiques de cada infant. Respecte a l'estudi principal, per donar més suport a les estratègies que els terapeutes donen a conèixer, s'ha fet un qüestionari amb dues seccions. S'ha analitzat una mostra de 9 docents els quals identifiquen característiques d'inclusió a les seves escoles i aporten estratègies d'intervenció amb infants amb disfèmia.
[eng] Dysphemia is a speech fluency disorder that affects many children around the world. It can appear early in childhood and disappear or stabilize. Alterations in speech fluency are repetitions at the beginning of some words or sentences, prolongation of sounds, blocking or segmentation of sentences. Nowadays this disorder is still being studied because it is very complete due to its diversity of alterations and heterogeneity of the problem. In this work, the main objective is to create a collection of intervention strategies to guarantee the communicative success of children in the school environment. Thus relating the importance of the role of an inclusive school open to all students. The work focuses on enhancing the fluency of speech of children with stuttering in the classroom. To do so, it is important to choose those sources of information from authors who present their strategies. It is intended that, with the collection, teachers will then put these strategies into practice according to the specific needs of each child. Concerning the main study, in order to give more support to the strategies that the therapists make known, a questionnaire with two sections has been made. A sample of 9 teachers was analyzed, who identified characteristics of inclusion in their schools and provided intervention strategies for children with dysphemias.