[cat] L‟Educació emocional és un procés continu que contribueix al benestar social i personal de les persones. A l‟àmbit formal, desenvolupar les competències emocionals durant totes les etapes és primordial, sobretot durant una fase vital com és l‟adolescència. El sistema educatiu no havia previst la necessitat de reglar l‟Educació emocional i cal prendre consciència sobre la realitat. En el present estudi qualitatiu es té com a objectiu aproximar-se a les emocions més freqüents de l‟alumnat de 1r i 3r d‟ESO i comprendre com aquestes afecten el procés d‟ensenyament-aprenentatge i com ha afectat la COVID-19. Es pretén aproximar-se al tractament de l‟Educació emocional a Secundària. S‟han realitzat entrevistes i la mostra és d‟once professors i professores de distints Instituts de Mallorca, les preguntes es relacionen amb el coneixement i el significat de l‟Educació emocional, la utilització en l‟aprenentatge del concepte d‟emoció i la formació en emocions del professorat. Els resultats indiquen que les emocions trastoquen l‟aprenentatge i són més potents així com avança l‟adolescència. Des de la perspectiva del professorat, es conclou que a Secundària l‟Educació emocional està relegada a les hores de tutoria i que s‟hauria de treballar de manera transversal encara que s‟obre un intens debat a causa de les dificultats per definir el constructe.
[eng] Emotional education is an ongoing process that contributes to the social and personal well-being of people. At an educational level, it is essential to develop emotional skills during all stages, especially during a phase as vital as adolescence. The education system had not planned the need to regulate emotional education, so it is necessary to be aware of this reality. In the present qualitative study, the aim is to get closer to the most frequent emotions of 1st and 3rd year ESO students, as well as to understand how these affect the learning process, taking into account how it has affected the context of COVID-19. It is also intended to approach the treatment of emotional education in secondary education.For this reason, interviews have been prepared and there is a sample of eleven teachers from high schools in Mallorca, the questions are related to the knowledge and meaning of emotional education, the meaning given to the emotions, the use in learning the concept of emotion and teacher‟s training in emotions. The results indicate that emotions disrupt the learning process and these are more powerful as adolescence progresses. From the teacher‟s perspective, it is concluded that Emotional Education has several strengths and in Secondary Education it is an aspect that must be worked on a transversal way, although the subject opens an intense discussion due to the difficulties in defining the construct.