[cat] El Trastorn de l’Espectre Autista (TEA) apareix durant la infància i perdura tota la vida, presentant dificultats en les activitats i els comportaments pautats, i dificultats de comunicació i llenguatge, sobretot en l’àmbit pragmàtic; la qual cosa repercuteix en les relacions i la interacció social amb la resta. El següent treball té l’objectiu d’analitzar quatre metodologies que s’utilitzen a les aules dels centres educatius (SAAC, TEACCH, PECS i PEANA) per determinar quines presenten més evidència científica i, en conseqüència, més eficàcia per ajudar a millorar i desenvolupar el llenguatge dels alumnes TEA. Per poder dur a terme aquesta revisió, que s’ha basat en els ítems establerts segons la declaració PRIMSA, s’han analitzat els articles i documents trobats a les bases de dades de Google Académico i Dialnet. Els resultats obtinguts ens indiquen que el mètode TEACCH, els SAAC i els PECS presenten una base teòrica que garanteix la seva utilitat per treballar el llenguatge amb els alumnes TEA; ajudant-los en l’adquisició de vocabulari i el seguiment de rutines pautades i potenciant l’aprenentatge a partir d’imatges i pictogrames. El PEANA, en canvi, no presenta cap evidència científica que pugui demostrar la seva validesa i utilitat per treballar el llenguatge en alumnes diagnosticats amb TEA.
[eng] Autism Spectrum Disorder (ASD) appears during childhood and lasts throughout life, presenting difficulties in activities and patterned behaviours, and communication and language difficulties, especially in the pragmatic area; which has repercussions on relationships and social interaction with others. The following work aims to analyse four methodologies used in the classrooms of educational centres (SAAC, TEACCH, PECS and PEANA) to determine which have more scientific evidence and, consequently, more effectiveness in helping to improve and develop the language of students with ASD. In order to carry out this review, which was based on the items established according to the PRIMSA statement, the articles and documents found in the Google Scholar and Dialnet databases were analysed. The results obtained indicate that the TEACCH method, the SAACs and the PECS have a theoretical basis that guarantees their usefulness for working on language with students with ASD, helping them to acquire vocabulary and follow routines and promoting learning based on images and pictograms. PEANA, on the other hand, does not present any scientific evidence that can demonstrate its validity and usefulness for working on language in students diagnosed with ASD.