dc.contributor |
Marimon Ribas, Pau |
|
dc.contributor.author |
Pujadas Torres, Maria dels Àngels |
|
dc.date |
2020 |
|
dc.date.accessioned |
2021-12-02T11:51:46Z |
|
dc.date.available |
2021-12-02T11:51:46Z |
|
dc.date.issued |
2020-06-15 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/156338 |
|
dc.description.abstract |
[cat] El present treball es tracta d’una proposta educativa per a ampliar i
complementar la unitat didàctica sobre la dictadura franquista a Espanya i a les
Illes Balears, amb la creació d’una sèrie d’activitats adreçades al context de
l’IES Binissalem i el mateix poble, per conèixer els canvis que s’han donat al
llarg d’aquesta època fins a l’actualitat a través de l’observació de fotografies
de l’entorn local.
Es tracta d’una proposta innovadora que permet a l’alumnat conèixer el seu
entorn i aprofundir en el coneixement de la història local, que a vegades passa
desapercebut a les unitats didàctiques. Així, aquesta proposta educativa
s’elabora amb l’objectiu d’incloure aquest estudi de la localitat i motivar a
l’alumnat a descobrir el seu entorn en el passat i poder observar i aprendre com
ha canviat el poble, la seva gent, així com els costums, la vestimenta, l’oci... que
pot observar a través del material fotogràfic, així com aprendre a tractar-lo,
conservar-lo i divulgar-lo.
D’aquesta manera, per a confirmar la viabilitat d’aquesta proposta, s’analitza el
context de l’IES i del seu alumnat, l’aplicació d’aquestes activitats així com la
importància de la fotografia com a font per a la història i per a la història local i
la rellevància de la fotografia com a recurs didàctic, ja que amb ella es pot
investigar, reflexionar i comprendre la transformació, amb els canvis i
continuïtats del poble i de la seva comunitat. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
93 - Història. Ciències auxiliars de la història. Història local |
ca |
dc.subject.other |
Proposta didàctica |
ca |
dc.subject.other |
ESO |
ca |
dc.subject.other |
franquisme |
ca |
dc.subject.other |
fotografia |
ca |
dc.subject.other |
història local |
ca |
dc.title |
La fotografia com a recurs didàctic per a l'estudi de la història: de la vida quotidiana als canvis en la fesomia de Binissalem durant el Franquisme. |
ca |
dc.title.alternative |
La fotografía como recurso didáctico para el estudio de la historia: de la vida cotidiana a los cambios en la fisonomía de Binissalem durante el Franquismo |
ca |
dc.title.alternative |
Photography as a teaching resource for the study of History: from everyday life to changes in the physonomy of Binissalem during Francoism |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2021-06-30T10:58:44Z |
|