La fotografia com a recurs didàctic per a l'estudi de la història: de la vida quotidiana als canvis en la fesomia de Binissalem durant el Franquisme.

Show simple item record

dc.contributor Marimon Ribas, Pau
dc.contributor.author Pujadas Torres, Maria dels Àngels
dc.date 2020
dc.date.accessioned 2021-12-02T11:51:46Z
dc.date.available 2021-12-02T11:51:46Z
dc.date.issued 2020-06-15
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/156338
dc.description.abstract [cat] El present treball es tracta d’una proposta educativa per a ampliar i complementar la unitat didàctica sobre la dictadura franquista a Espanya i a les Illes Balears, amb la creació d’una sèrie d’activitats adreçades al context de l’IES Binissalem i el mateix poble, per conèixer els canvis que s’han donat al llarg d’aquesta època fins a l’actualitat a través de l’observació de fotografies de l’entorn local. Es tracta d’una proposta innovadora que permet a l’alumnat conèixer el seu entorn i aprofundir en el coneixement de la història local, que a vegades passa desapercebut a les unitats didàctiques. Així, aquesta proposta educativa s’elabora amb l’objectiu d’incloure aquest estudi de la localitat i motivar a l’alumnat a descobrir el seu entorn en el passat i poder observar i aprendre com ha canviat el poble, la seva gent, així com els costums, la vestimenta, l’oci... que pot observar a través del material fotogràfic, així com aprendre a tractar-lo, conservar-lo i divulgar-lo. D’aquesta manera, per a confirmar la viabilitat d’aquesta proposta, s’analitza el context de l’IES i del seu alumnat, l’aplicació d’aquestes activitats així com la importància de la fotografia com a font per a la història i per a la història local i la rellevància de la fotografia com a recurs didàctic, ja que amb ella es pot investigar, reflexionar i comprendre la transformació, amb els canvis i continuïtats del poble i de la seva comunitat. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 93 - Història. Ciències auxiliars de la història. Història local ca
dc.subject.other Proposta didàctica ca
dc.subject.other ESO ca
dc.subject.other franquisme ca
dc.subject.other fotografia ca
dc.subject.other història local ca
dc.title La fotografia com a recurs didàctic per a l'estudi de la història: de la vida quotidiana als canvis en la fesomia de Binissalem durant el Franquisme. ca
dc.title.alternative La fotografía como recurso didáctico para el estudio de la historia: de la vida cotidiana a los cambios en la fisonomía de Binissalem durante el Franquismo ca
dc.title.alternative Photography as a teaching resource for the study of History: from everyday life to changes in the physonomy of Binissalem during Francoism ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2021-06-30T10:58:44Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics