[cat] La incorporació de les Tecnologies de la informació (d'ara endavant, TIC) a les
aules és un tema de debat, cada centre adopta una normativa diferent enfront
de deixar entrar mòbils a l'aula, emprar portàtils o Chromebooks. El que sí que
és evident és que cada cop és més imprescindible tenir un ordinador i un
projector a l'aula, inclús hi ha centres que compten amb una pissarra
electrònica en cada classe.
En aquest treball s’analitzen diferents factors que estan relacionats amb l’ús de
les TIC als centres educatius, per analitzar l’impacte que tenen en els
instituts. Alguns dels elements que s’analitzen són: el context del centre, les
famílies, el comportament dels alumnes, el rendiment, la formació i satisfacció
dels docents amb l’ús de les TIC...
Després d’haver realitzat l’enquesta a 6 centres de secundària d’Eivissa, als
seus equips directius i a un total de 24 professors, s’han obtingut diferents
resultats segons perfil d’institut. Encara que els centres amb perfil similar no
tenen les respostes idèntiques, sí que es poden apreciar similituds.
Pràcticament tots els centres estan invertint en material tecnològic com a suport
per als docents, inclús alguns centres han començat a assignar un
Chromebook per als alumnes de 1r cicle.
Encara que existeix una tendència positiva generalitzada quant a la
incorporació de les TIC a les aules, cal fer-ho amb mesura, ja que també
existeixen una sèrie de problemàtiques associades. Per poder acabar
d’introduir amb èxit les TIC a l’educació d’Eivissa cal combatre els impediments
que provoquen reticència per part dels pares i docents. Els punts que més
èmfasis hem de dedicar-li són l’assetjament, el ciberassetjament i les
addiccions. D’aquesta manera podrem veure els beneficis de les TIC: el foment
de la competència d’aprendre a aprendre, la millora en l’autonomia de l’alumne
i la capacitat d’aplicar noves metodologies, entre d’altres