Impacte de les Tecnologies de la Informació i Comunicació als instituts d’Eivissa

Show simple item record

dc.contributor Riera Ribas, María Casandra
dc.contributor.author Cardona Delgado, Adrià
dc.date 2020
dc.date.accessioned 2021-12-02T12:25:19Z
dc.date.available 2021-12-02T12:25:19Z
dc.date.issued 2020-06-18
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/156345
dc.description.abstract [cat] La incorporació de les Tecnologies de la informació (d'ara endavant, TIC) a les aules és un tema de debat, cada centre adopta una normativa diferent enfront de deixar entrar mòbils a l'aula, emprar portàtils o Chromebooks. El que sí que és evident és que cada cop és més imprescindible tenir un ordinador i un projector a l'aula, inclús hi ha centres que compten amb una pissarra electrònica en cada classe. En aquest treball s’analitzen diferents factors que estan relacionats amb l’ús de les TIC als centres educatius, per analitzar l’impacte que tenen en els instituts. Alguns dels elements que s’analitzen són: el context del centre, les famílies, el comportament dels alumnes, el rendiment, la formació i satisfacció dels docents amb l’ús de les TIC... Després d’haver realitzat l’enquesta a 6 centres de secundària d’Eivissa, als seus equips directius i a un total de 24 professors, s’han obtingut diferents resultats segons perfil d’institut. Encara que els centres amb perfil similar no tenen les respostes idèntiques, sí que es poden apreciar similituds. Pràcticament tots els centres estan invertint en material tecnològic com a suport per als docents, inclús alguns centres han començat a assignar un Chromebook per als alumnes de 1r cicle. Encara que existeix una tendència positiva generalitzada quant a la incorporació de les TIC a les aules, cal fer-ho amb mesura, ja que també existeixen una sèrie de problemàtiques associades. Per poder acabar d’introduir amb èxit les TIC a l’educació d’Eivissa cal combatre els impediments que provoquen reticència per part dels pares i docents. Els punts que més èmfasis hem de dedicar-li són l’assetjament, el ciberassetjament i les addiccions. D’aquesta manera podrem veure els beneficis de les TIC: el foment de la competència d’aprendre a aprendre, la millora en l’autonomia de l’alumne i la capacitat d’aplicar noves metodologies, entre d’altres ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 004 - Informàtica ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other TIC ca
dc.subject.other impacte ca
dc.subject.other Eivissa ca
dc.subject.other docents ca
dc.subject.other família ca
dc.subject.other alumnes ca
dc.title Impacte de les Tecnologies de la Informació i Comunicació als instituts d’Eivissa ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2021-06-30T10:58:46Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics