[cat] Actualment, i pel que fa als centres de secundària, tot i que es posen en pràctica
experiències molt enriquidores, no se sol considerar l’educació artística com una eina
d’aprenentatge, o es podria dir, que no s’aprofiten totes les seves possibilitats. Seria
doncs convenient, una nova visió utilitzant aquesta eina com a motor de canvi per poder
fomentar la inclusió intercultural. L’educació del segle XXI ha de ser un reflex de la
societat plural actual, adaptant-se a l’etapa de canvis i que mostra la realitat de les xifres
sobre immigració, per tant l’art podria servir com una eina de reconstrucció social. D’ara
endavant, es compararan alguns programes preexistents, i s’oferirà un nou projecte per
poder assolir l’objectiu final: que l’educació artística esdevingui una eina, per fomentar la
inclusió intercultural durant l’etapa de secundària als centres educatius.
[eng] Currently regarding high school education, despite the very enriching experiences offered,
the arts are not considered as a learning tool or, in other words, not used at all or able to
reflect its possibilities. It would be appropriate, then, to use this tool to change and
increase intercultural inclusion. 21st-century education must be a reflection of today's
plural society, adapting to the current situations of change and showing the reality of
immigration figures, so art could be a tool for social reconstruction. From now on, some
pre-existing programs put in place will be compared, and a new project will be offered to
achieve the final goal: to make the arts education a tool, to encourage intercultural
inclusion during the stage from high school to educational centers.