[cat] En aquest treball he procedit a l'anàlisi de determinades metodologies actives com a
estratègia didàctica que estimulen la motivació i la participació de l'alumnat,
concretament parlarem de l'aprenentatge cooperatiu, la gamificació i la simulació
aplicats al Mòdul de Formació i Orientació Laboral (FOL).
A partir d'una anàlisi profunda de la situació actual d'abandonament d'estudis de
Secundària i de la dificultat d’assolir els resultats d'aprenentatge que pot suposar el
mòdul de FOL, unit a una sòlida justificació teòrica i pràctica d'aquestes metodologies,
presentaré una proposta didáctica d’ensenyament-aprenentatge contextualitzada
dins una seqüència didàctica i el desenvolupament d’activitats didàctiques,
corresponent al bloc de FOL d'Equips de Treball i Gestió de Conflictes, dins del cicle
formatiu de grau mitjà de Tècnic en Farmàcia i Parafarmàcia
La proposta aquí presentada, ha pogut ser implantada parcialment durant el període
de practiques, per la qual cosa, compto amb información directa de la seva efectivitat
en l’aplicació d’algunes de les activitats dissenyades adhoc. Finalment, ja que el meu
període de pràctiques ha coincidit en gran part amb l'esclat i en part amb el període
de desescalada de la pandèmia mundial causada per la Covid-19, esmentar que el
disseny d'aquestes activitats s'ha fet tenint en compte la adaptabilitat a una possible
situació de classes en format telemàtic.