[cat] En aquest treball es recullen algunes de les investigacions sobre les causes i
possibles solucions a l’analfabetisme científic que impera en la societat i la
manca d’interès cap a les ciències a l’educació secundària obligatòria i al
batxillerat. La ciència-ficció utilitzada com a recurs didàctic en les aules sembla
ser prometedora per implicar emocionalment l’alumnat, fomentar la seva
creativitat i imaginació, reflexionar sobre les concepcions alternatives i
desenvolupar la competència científica entre d’altres. En aquest treball es
presenta una unitat didàctica completa sobre el tema de dinàmica i forces de
l’assignatura de Física i Química de 4t curs utilitzant la ciència-ficció per tal
d’aprofitar i il·lustrar tots els beneficis que aporta a l’ensenyament i aprenentatge
de les ciències.
[eng] En aquest treball es recullen algunes de les investigacions sobre les causes i
possibles solucions a l’analfabetisme científic que impera en la societat i la
manca d’interès cap a les ciències a l’educació secundària obligatòria i al
batxillerat. La ciència-ficció utilitzada com a recurs didàctic en les aules sembla
ser prometedora per implicar emocionalment l’alumnat, fomentar la seva
creativitat i imaginació, reflexionar sobre les concepcions alternatives i
desenvolupar la competència científica entre d’altres. En aquest treball es
presenta una unitat didàctica completa sobre el tema de dinàmica i forces de
l’assignatura de Física i Química de 4t curs utilitzant la ciència-ficció per tal
d’aprofitar i il·lustrar tots els beneficis que aporta a l’ensenyament i aprenentatge
de les ciències.