[cat] El gran desafiament de l'educació és el de ser capaç de donar resposta de qualitat
a tots i cadascun dels alumnes per a garantir el seu èxit i benestar. Aconseguir
que els alumnes tenguin un bon rendiment en la lectura és un dels grans objectius
del sistema educatiu. L’informe PISA (Programme for International Student
Assessment) exposa que les mancances en comprensió lectora comprometen de
manera molt significativa el principi d’aprenentatge al llarg de la vida i afegeix,
que els nivells baixos en competència lectora són un predictor molt fiable del
fracàs escolar posterior de l’alumne (Ferrer, 2009). En general, la professió
docent fa anys que reconeix l’existència d’una relació directa entre l’hàbit lector i
l’èxit escolar: la majoria dels alumnes que són lectors habituals reïxen en els
estudis.
Aquest estudi té per objectiu analitzar el mètode glifing de manera grupal com a
eina complementària per a la millora de les habilitats lectores dels alumnes d’un
centre d’Educació Secundària Obligatòria (ESO). La finalitat general d’aquesta
investigació és la de proposar des del Department d’Orientació d’un Institut
d’Educació Secundària una intervenció útil per a la prevenció i intervenció de
dificultats en el procés de lectura per aconseguir un millor rendiment acadèmic.
La principal conclusió de l'estudi és que el mètode glifing és un recurs motivador
per l’alumnat i que aquest recurs evidencia millores en el rendiment lector dels
alumnes, i conseqüentment, en el rediment acadèmic. Més a més, una altra
conclusió rellevant és la existència d’un buit en la literatura pel que fa a corpus
teòric, que expliqui el conjunt de fenòmens i factors associats, no sols amb la
generalització de les TIC a gran escala en els sistemes escolars, sinó també que
expliqui o conceptualitzi com es generen processos d'innovació i millora
educativa treballant amb ordinadors en els centres i aules.
[eng] The big challenge of the nurture is the of capable being to give response of quality
at all the pupils to guarantee his success And welfare. The importance of the
reading and of the scripture at the ongoing world is innegable. Achieve that the
pupils acquire a good performance at the reading is one of the big aims of the
educational system.
This importance explains since can find many of surveys that relate the school
flop with a low performance at the reading. In general, the educational profession
makes years that recognises the existence of a direct account among the habit
reader and the school success: most of the pupils that are habitual readers
succeed at the surveys.
This survey has for objective analyse the method glifing of mode grupal as a
complementary tool for the improvement of the enabled readers of the pupils of a
centre of Obligatory Secondary Nurture (ESO). The general purpose of this
inquest is the to propose since the Department of Orientation of an Institute of
Secondary Nurture an useful intervention for the prevention and intervention of
difficulties in the process of reading to achieve a better academic performance.
The principal conclusion of the survey is that the method glifing is a motivating
resource for the students and that this resource evidencia improvements at the
performance reader of the pupils, And consistently, at the rediment academic.
More besides, another conclusion relevant is the existence of a void at the
literature regarding sufficient theoretic corpus systematised that it explain the pool
of phenomenons and factors associated no only with the generalisation of the TIC
on a large scale at the school systems, but also that it explain or conceptualise
how generate processes of innovation and educational improvement working with
computers at the centres and classrooms.