L’INTERROGANT COOPERATIU: L’aplicació de les bones preguntes en el treball cooperatiu en l’àrea de Biologia i Geologia.

Show simple item record

dc.contributor Estrany Martorell, María Elena
dc.contributor.author Pascual Salvà, Miguel Ángel
dc.date 2020
dc.date.accessioned 2021-12-10T11:49:47Z
dc.date.issued 2020-06-26
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/156404
dc.description.abstract [cat] Aquesta nova metodologia anomenada l'Interrogant Cooperatiu (IC) suposa combinar les bones preguntes amb el treball cooperatiu (TC), concretament en l'àrea de Biologia i Geologia. La metodologia cooperativa facilita un ambient de recerca a l'aula i permet crear un clima de treball en el qual tots els integrants aporten les seves idees i exerceixen una tasca, atenent d'aquesta manera a la diversitat que pugui haver-hi a l'aula. De fet, segons Pujolàs (2009), “assegura la participació igualitària i es potencia al màxim la interacció simultània entre l'alumnat”. Les bones preguntes suposen una eina molt útil, sobretot en l'àrea de Biologia i Geologia de secundària, per a treballar el mètode científic mitjançant el qual l'alumnat, a partir d'una pregunta engrescadora, realitzaran tota la recerca pertinent per a donar-li resposta mitjançant la generació d’hipòtesis. Una bona pregunta, segons Sanders (1986), és aquella que “indueix a l'estudiant a usar el seu raonament fins als seus nivells més alts i no sols a recordar la informació”, de manera que aconsegueixin arribar al màxim nivell de la Taxonomia de Bloom. Per això, fusionant els beneficis que aporten el TC i la realització de bones preguntes, es pretén trobar una metodologia que permeti aconseguir un procés d'aprenentatge satisfactori i enriquidor. Així doncs, la meva proposta didàctica per l’assignatura de Biologia i Geologia a 1er d’ESO consisteix en desenvolupar el concepte d’IC, una metodologia en la qual un “interrogant” serà assignat a cada grup de l'aula, el qual haurà de suposar una pregunta motivadora, estimulant i capaç d'aconseguir els mínims curriculars als quals aspirem o, en diferents nivells d'aplicació d'aquesta metodologia, ampliar els continguts. D’aquesta manera, es potenciarà el TC dins dels grups d’una manera engrescadora i autònoma. El docent aportarà els recursos per a dur a terme les investigacions, però fent que sigui l’alumne el protagonista del seu propi procés d’aprenentatge. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 55 - Geologia. Meteorologia ca
dc.subject 57 - Biologia ca
dc.subject.other Aprenentatge cooperatiu ca
dc.subject.other bones preguntes ca
dc.subject.other educació secundària ca
dc.subject.other educació secundària ca
dc.subject.other Biologia i Geologia ca
dc.title L’INTERROGANT COOPERATIU: L’aplicació de les bones preguntes en el treball cooperatiu en l’àrea de Biologia i Geologia. ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2021-06-30T11:01:21Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics