dc.contributor |
Estrany Martorell, María Elena |
|
dc.contributor.author |
Pascual Salvà, Miguel Ángel |
|
dc.date |
2020 |
|
dc.date.accessioned |
2021-12-10T11:49:47Z |
|
dc.date.issued |
2020-06-26 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/156404 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Aquesta nova metodologia anomenada l'Interrogant Cooperatiu (IC)
suposa combinar les bones preguntes amb el treball cooperatiu (TC),
concretament en l'àrea de Biologia i Geologia. La metodologia cooperativa
facilita un ambient de recerca a l'aula i permet crear un clima de treball en el
qual tots els integrants aporten les seves idees i exerceixen una tasca, atenent
d'aquesta manera a la diversitat que pugui haver-hi a l'aula. De fet, segons
Pujolàs (2009), “assegura la participació igualitària i es potencia al màxim la
interacció simultània entre l'alumnat”. Les bones preguntes suposen una eina
molt útil, sobretot en l'àrea de Biologia i Geologia de secundària, per a treballar
el mètode científic mitjançant el qual l'alumnat, a partir d'una pregunta
engrescadora, realitzaran tota la recerca pertinent per a donar-li resposta
mitjançant la generació d’hipòtesis. Una bona pregunta, segons Sanders
(1986), és aquella que “indueix a l'estudiant a usar el seu raonament fins als
seus nivells més alts i no sols a recordar la informació”, de manera que
aconsegueixin arribar al màxim nivell de la Taxonomia de Bloom. Per això,
fusionant els beneficis que aporten el TC i la realització de bones preguntes,
es pretén trobar una metodologia que permeti aconseguir un procés
d'aprenentatge satisfactori i enriquidor.
Així doncs, la meva proposta didàctica per l’assignatura de Biologia i
Geologia a 1er d’ESO consisteix en desenvolupar el concepte d’IC, una
metodologia en la qual un “interrogant” serà assignat a cada grup de l'aula, el
qual haurà de suposar una pregunta motivadora, estimulant i capaç
d'aconseguir els mínims curriculars als quals aspirem o, en diferents nivells
d'aplicació d'aquesta metodologia, ampliar els continguts. D’aquesta manera,
es potenciarà el TC dins dels grups d’una manera engrescadora i autònoma.
El docent aportarà els recursos per a dur a terme les investigacions, però fent
que sigui l’alumne el protagonista del seu propi procés d’aprenentatge. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |
dc.subject |
55 - Geologia. Meteorologia |
ca |
dc.subject |
57 - Biologia |
ca |
dc.subject.other |
Aprenentatge cooperatiu |
ca |
dc.subject.other |
bones preguntes |
ca |
dc.subject.other |
educació secundària |
ca |
dc.subject.other |
educació secundària |
ca |
dc.subject.other |
Biologia i Geologia |
ca |
dc.title |
L’INTERROGANT COOPERATIU: L’aplicació de les bones preguntes en el treball cooperatiu en l’àrea de Biologia i Geologia. |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2021-06-30T11:01:21Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2050-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
|