[cat] L’expansió a escala mundial del nou coronavirus SARS-CoV-2 (o Covid-19)
provocà la suspensió de tota activitat lectiva presencial a tots els centres
educatius de Espanya, així com un període de confinament i quarantena de tota
la població. Davant aquesta situació, els centres educatius s’han vist obligats a
recórrer a la tele-educació, a l’educació a distància a través de Internet i els
mitjans multimèdia.
El treball pretén analitzar la situació que viuen docents, alumnat i famílies a
les seves llars i com afronten aquesta nova realitat. D’aquesta manera, es
reflectirà si les famílies espanyoles estan preparades per fer front a aquesta nova
metodologia d’ensenyament-aprenentatge i si les diferències i la desigualtat
entre alumnes es mantenen, creixen o decreixen amb aquests nous recursos
telemàtics.
A banda d’això, també es proposarà una Unitat Didàctica per dur a terme
de manera telemàtica que pugui estar a l’abast de tot l’alumnat.
[eng] The global outbreak of this new Coronavirus SARS-CoV-2 pandemic (or
Covid-19) has caused the closure of educational institutions in Spain in an
attempt to contain the spread of the pandemic as well as a temporary period of
lockdown and quarantine for the residents. In the face of this situation,
educational institutions have been forced to make use of virtual education, distant
learning through the internet and technological devices.
This paperwork aims to analyse the current situation that teachers, students
and their families live at home and how they face this new reality. This way, it will
be reflected whether Spanish families are prepared to confront this new teachinglearning methodology and also whether differences between students have
increased, decreased or maintained throughout these telematic sources.
Furthermore, it will also be proposed a Didactic Unit to be carried out
electronically and to be available for all the students.