Proposta d'innovació metodològica en l'àrea de música

Show simple item record

dc.contributor Tarazona Tarrega, Pau
dc.contributor.author Miquel Bennàssar, Joan
dc.date 2020
dc.date.accessioned 2021-12-10T13:52:40Z
dc.date.issued 2020-06-26
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/156418
dc.description.abstract [cat] La música és una disciplina pràctica, encara que en el camp de l’educació sempre s’ha vist com una assignatura teòrica, ja que sempre s’ha tractat des del punt de vista d’història de la música i no tant en la pràctica i creativitat de l’alumnat. A més, aquesta sempre ha estat menyspreada a dins el sistema educatiu, i de cada vegada més. Fet que es pot observar en la disminució significativa de la càrrega lectiva en cada sistema educatiu que s’implementa. Per tant, aquest treball consistirà en resoldre aquesta problemàtica i aportar possibles solucions per fer d’aquesta una assignatura motivadora pels adolescents, així com demostrar una aplicació pràctica per tal de deixar de banda l’educació tradicional a la nostra àrea i apostar per una metodologia innovadora. Per la qual cosa, l’objectiu d’aquest treball és demostrar la possibilitat de fer un canvi de paradigma en la metodologia que utilitzem a dins l’aula perquè tant els nostres alumnes com també els centres valorin la utilitat de la nostra assignatura. Per arribar a aquest punt, el primer apartat de l’estat de la qüestió del treball consistirà en una recerca bibliogràfica sobre la importància de la música a nivell neurocientífic en el dia a dia de les persones i, en particular, en el sistema educatiu. És a dir, es presenta la importància de l’assignatura de música a dins el sistema educatiu en el desenvolupament integral de l’alumnat a tots els nivells (emocional, físic, cognitiu i social). Tot seguit, en el segon apartat de l’estat de la qüestió veurem quines són les noves metodologies que s’han implementat en els darrers anys i les que van sorgint en l’actualitat per tal d’aconseguir el canvi de mirada cap a una educació on els alumnes són els protagonistes de la seva educació i, així, aconseguir mantenir la seva motivació per aprendre. Finalment, en el desenvolupament de la proposta hi es desenvoluparà una proposta d’innovació metodològica en l’àrea de música a partir de la recerca anterior per tal de mostrar una aplicació pràctica i real de possible solució del problema plantejat inicialment, per aconseguir l’objectiu de fer d’aquesta una assignatura significativa i motivadora per tota la comunitat educativa. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 78 - Música ca
dc.subject.other Innovació ca
dc.subject.other metodologia ca
dc.subject.other educació ca
dc.subject.other motivació ca
dc.subject.other música ca
dc.title Proposta d'innovació metodològica en l'àrea de música ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2021-06-30T11:01:28Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics